پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 3165
تاکیدآیت‌الله مصباح یزدی بر استفاده از نمادهای اسلامی در شهرها

تاکیدآیت‌الله مصباح یزدی بر استفاده از نمادهای اسلامی در شهرها
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به لزوم پایبندی به قانون، تاکید کرد: عمل به قوانین از وظایف شرعی است.



به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله مصباح یزدی، در دیدار مهندس مهدی چمران، رییس و برخی از اعضای شورای شهر تهران تصریح کردند: پرورش نیروهای با استعداد و متعهد یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در رژیم گذشته زمینه های رشد این استعدادها فراهم نبود.

عضو خبرگان رهبری افزود: دانشمندان و محققان و مدیران متعهد و متخصصی که در کشور هستند، مایه افتخار می باشند؛ زیرا در طول تاریخ مجموعه ای با این کمیت و کیفیت، کم نظیر بوده است.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که انگیزه نیروهای انقلاب برای تصدی پست ها انگیزه ای الهی و در راستای خدمت به مردم است، ابراز داشت: اگر بین برخی از نیروهای شایسته، در زمینه هایی رقابتی احساس می شود، به معنای رقابت در عرصه ریاضت کشیدن است.

آیت الله مصباح یزدی، راز اسلامی بودن انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار دادند و عنوان کردند: مردم ما برای شکم انقلاب نکردند، بلکه برای دین و اسلام انقلاب کردند.

ایشان در ادامه با اشاره به لزوم پایبندی به قانون، گفت: باید بر روی این مساله بحث شود، چرا که در میان بخشی از جامعه ما میراث منحوس رژیم گذشته وجود دارد و از قوانینی مانند پرداخت مالیات فرار می کنند، در صورتی که اطاعت و عمل به قوانین از وظایف شرعی است.

ایشان همچنین با اشاره به لزوم اسفاده از نمادهای اسلامی در شهرسازی، افزود: کشور مالزی در ایالت های خود از نمادهای اسلامی استفاده می کند تا آن را اسلامی معرفی کند، خوب است که ما نیز در شهرها و کشور خود از این نمادها استفاده کنیم.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: در گذشته، از ورودی شهر قم، گنبد بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) پیدا بود، اما امروز حتی از داخل شهر هم پیدا نیست.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان بر لزوم حفظ ارزش ها تاکید و تصریح کرد: حفظ ارزشهای اسلامی وظیفه همه مردم است.

مهندس مهدی چمران، نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت ها و برنامه های شورای اسلامی شهر تهران و شورای عالی استان ها ارائه کرد.
https://tabeshekosar.ir/vdcg.39wrak9qnpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما