دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 3163
اينجانب به طور يقين مي‌گويم اگر مي‌خواهيم جامعه و كشورمان از اين همه مشكلات اقتصادي، ‌اجتماعي و در رأس آنها بداخلاقي‌ها نجات پيدا كند بايد همه در مقابل قرآن كريم تواضع نموده و با عذرخواهي به درگاه آورنده‌ي اين كتاب نوراني آسماني توبه نموده و از اين‌كه بعضي‌ از احكام مسلّم آن مهجور شده است استغفار نماييم.
پيام آيت الله العظمي صافي گلپايگاني به مناسبت شروع عمليات پنجمين مدرسه قرآني حضرت امام حسن مجتبي (ع)
پيام مرجع عاليقدر شيعه حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله الوارف به مناسبت شروع عمليات پنجمين مدرسه قرآني حضرت امام حسن مجتبي عليه السلام

* امروز بيش از هر زمان ديگر، به قرآن و هدايت‌هاي ائمه معصومين عليهم السلام احتياج داريم. هر چه از قرآن و احكام اسلام فاصله بگيريم مشكلات و نابساماني‌ها در جامعه بيشتر مي‌شود.
* مدل قرآني زندگي به سبك اسلامي هرگز محقق نخواهد شد مگر آن كه حقيقةً به انسان كامل و معصوم عليه السلام كه عِدل قرآن است رجوع نمود.
* اگر مي‌خواهيم جامعه و كشورمان از اين همه مشكلات اقتصادي، ‌اجتماعي و در رأس آنها بداخلاقي‌ها نجات پيدا كند بايد همه در مقابل قرآن كريم تواضع نماييم و از اين‌كه بعضي‌ از احكام مسلّم آن مهجور شده است استغفار نماييم.
به گزارش رسانه الکترونیکی تابش کوثر متن پیام بدین شرح است :
بسم الله الرحمن الرحيم
«إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَهْدي لِلَّتي‏ هِيَ أَقْوَمُ»
قال رسول الله صلي الله عليه و آله: «إِنَّ للهِ‏ فِي‏ أَيَّامِ‏ دَهْرِكُمْ نَفَحَاتٍ أَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا»
در ايّام زندگي شما نسيم‌هاي روح‌بخش الهي مي‌وزد، پس مواظب باشيد آنها را از دست ندهيد و خودتان را در مسير آنها قرار دهيد.

خداوند متعال را شاكر هستم كه عمليات تأسيس پنجمين مدرسه علوم قرآني به نام مبارك حضرت امام حسن مجتبي عليه ‌السلام در شهر مقدّس قم آغاز مي‌گردد و انشاء الله تعالي شميم خوشبوي آن، فضاي شهر و منطقه پرديسان را معطّر نموده و همگان از بركات و آثار مفيد آن بهره‌مند گردند و تأسيس اين‌چنين مراكز آموزشي قرآني - كه به سبك بسيار بديع و جديد ساخته مي‌شود- مبناي خير و بركت براي مردم سرافراز ما باشد و براي ترويج معارف اسلامي و مفاهيم قرآني و نيز تقويت مباني اعتقادي و اشاعه نشاط ديني اثر فراوان داشته باشد.
امروز بيش از هر زمان ديگر، به قرآن و هدايت‌هاي ائمه معصومين عليهم السلام احتياج داريم. هر چه از قرآن و احكام اسلام فاصله بگيريم مشكلات و نابساماني‌ها در جامعه بيشتر مي‌شود.
اينجانب به طور يقين مي‌گويم اگر مي‌خواهيم جامعه و كشورمان از اين همه مشكلات اقتصادي، ‌اجتماعي و در رأس آنها بداخلاقي‌ها نجات پيدا كند بايد همه در مقابل قرآن كريم تواضع نموده و با عذرخواهي به درگاه آورنده‌ي اين كتاب نوراني آسماني توبه نموده و از اين‌كه بعضي‌ از احكام مسلّم آن مهجور شده است استغفار نماييم.
بايد جامعه و حكومت و نظام، قرآني باشد. بازار و اقتصاد و بانك‌ها و مؤسسات و ادارات همه قرآني باشد. سبك زندگي بايد قرآني باشد و اين مدل قرآني هرگز محقق نخواهد شد مگر آن كه حقيقةً به انسان كامل و معصوم عليه السلام كه عِدل قرآن است رجوع نمود.
در هر صورت، امروز بحمد الله خيّرين متدين و متعهدي هستند كه توفيق بزرگي نصيب آنها مي‌شود كه از اموال خالص خود استفاده صحيح نموده و براي خود باقيات الصالحاتي مي‌گذارند.
اينجانب با تبريك اين سعادت بزرگ به باني خيّر اين مدرسه و به مؤسسه جامعة‌ القرآن الكريم و اهل البيت عليهم السلام و مجمع خيّرين مدرسه‌ساز قم، توفيقات بيشتر آنان را در اشاعه فرهنگ غني اسلامي در ظل عنايات حضرت بقية الله الاعظم ارواح العالمين له الفدا از خداوند متعال مسألت دارم. لطف الله صافي
۱۶ جمادي الثانية ۱۴۳۴
https://tabeshekosar.ir/vdce.p8xbjh8zx9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما