يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : 3089
آیت الله العظمی سبحانی در این دیدار گفت: یکی از ضعف‌های قانونی این است که سازمان بازرسی بازوی اجرایی ندارد و پس از زحمات فراوان و تهیه گزارش‌ها، به گونه‌ای دیگر در مسائل عمل می‌شود.
ویژگی‌های بازرس نمونه/سرنوشت یک سازمان یا نهاد بستگی به گزارش بازرس دارد
به گزارش رسانه الکترونیکی تابش کوثر معظم له در دیدار معاونان و مدیران سازمان بازرسی کل کشور،‌ با اشاره به اهمیت بازرسی در اسلام، گفت: امام علی(ع) افراد و بازرسانی در شهرها گماشته بودند که ایشان از آنها به چشم خود تعبیر می‌کردند.
وی ادامه داد: مسأله بازرسی در اسلام بسیار مورد توجه قرار دارد و بنده نیز در یکی از کتاب‌های خود به این مسأله مهم پرداخته ام که پیاده کردن وظیفه مسؤولان است.
ایشان با اشاره به ملاک‌ها و ویژگی‌های بازرس نمونه، اظهار کرد: تقوا، راستگویی و عدم تأثیر در برابر مسائل مالی از ویژگی های اساسی یک بازرس است.
حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که سرنوشت یک سازمان یا نهاد بستگی به گزارش بازرس دارد، گفت: باید افرادی در این سمت مهم انتخاب شوند که معیارهای لازم برخوردار باشند و با افراد عادی نمی‌توان به هدف مشخص رسید.
ایشان تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم یک بازرس این است که در برابر پیشنهادهای مالی مقاوم باشد و رشوه را همچون آتش تلقی کرده و از آن دوری کند.
معظم له با بیان این‌که شغل بازرسی بسیار سنگین و پر زحمت است، اظهار کرد: یکی از ضعف‌های قانونی این است که سازمان بازرسی بازوی اجرایی ندارد و پس از زحمات فراوان و تهیه گزارش‌ها، به گونه‌ای دیگر در مسائل عمل می‌شود.
آیت‌الله سبحانی ادامه داد: یک قوه مجریه نیز باید در کنار سازمان بازرسی وجود داشته باشد تا زحمات این سازمان هدر نرود و به گونه‌ای دیگر رفتار نشود.
https://tabeshekosar.ir/vdcb.wbfurhbg9iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما