جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 3059
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم  در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه سیدالشهدا(ع) استان البرز، با اشاره به تأثیر بالای شنیدن سخنان با گوش جان، گفت: برخی تنها با گوش سر سخنان را می‌شنوند که هیچ تأثیری در آنها ندارد.
وی داشتن دل پاک را سبب پاک شدن دیگر اعضا خواند و ابراز کرد: رفتار و حرکات انسان سالم بر همه اعمال و رفتار او تأثیر می‌گذارد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بهترین دعا برای انسان را تحقق نور ایمان در قلب دانست و گفت: در چنین حالتی انسان در مسیر درست بندگی گام بر خواهد داشت.
آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که هر کاری باید با نام و یاد خدا آغاز شود، افزود: در روایات آمده؛ بهترین سخن آن است که گوینده و شنونده از آن خسته نشوند.
وی با تأکید بر این‌که واجبات باید با یکدیگر آورده شوند، اظهار کرد: همه باید به نماز، پرداخت زکات و تزکیه نفس و دیگر واجبات توجه ویژه‌ای داشته باشند و بدانند که نمی‌توان برخی از دستورات الهی را انجام و برخی را ترک کرد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه کوچک شمردن نماز را موجب کفر خواند و گفت: اگر انسان نماز را از جانب خداوند نداند و آن را ترک کند این امر موجب کفر می‌شود.
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان گفت: خداوند همه اعمال و رفتار انسان‌ها را زیر نظر دارد و رفتار آنها در روز قیامت به آنها برگردانده خواهد شد
https://tabeshekosar.ir/vdci.wapct1au3bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما