دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 29403
کارآفرین و مربی ورزش همگانی در گفتگو با تابش کوثر اعلام کرد:

اهمیت توسعه ورزش همگانی برای بانوان /حضور در چنین مراکزی در شان بانوان ایران اسلامی نیست

هم اکنون در برخی از پارک ها محیطی برای انجام ورزش همگانی فراهم شده است اما با توجه به اینکه برخی بانوان به دلیل برخی مسائل امکان حضور در این محیط ها را ندارند، ایجاد چنین باشگاه هایی محیط شاداب ورزشی ویژه بانوان فراهم می کند تا این دسته از بانوان از نعمت ورزش محروم نشوند.
اهمیت توسعه ورزش همگانی برای بانوان /حضور در چنین مراکزی در شان بانوان ایران اسلامی نیست
مهری فارسی کارآفرین و مربی ورزش همگانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی رسانه الکترونیکی تابش کوثر گفت : در سال ۷۵ برای گسترش ورزش همگانی بانوان کار خود را آغاز کردم و در چندین ورزشگاه به عنوان مربی و کمک مربی اشتغال داشته ام.

وی افزود : هم اکنون تعداد انگشت شماری محیط ورزشی که به صورت تمام وقت در اختیار بانوان باشد، در تهران وجود دارد که با راه اندازی سالن های ورزشی بیشتر امکان انجام ورزش همگانی برای تعداد قابل توجهی از بانوان ساکن تهران فراهم می شود که البته باید یکی از شاخصه های مهم این ورزشگاه ها تاکید بر حجاب و پرداختن به مسائل فرهنگی باشد که تعدادی از ورزشگاه های کنونی نشان داده اند که با این شرایط می توانیم یک محیط شاداب ورزشی بدون توجه به معیارهای غربی ایجاد کنیم.

این فعال ورزشی حوزه بانوان یادآور شد:از آنجا که بانوان مدیر خانه و خانواده خود هستند، ورزش همگانی به ارتقای سلامت جسمانی و روحی آنها کمک می کند و توسعه چنین مراکز فرهنگی ورزشی یک تفریح سالمی را برای بانوان فرآهم کرده است.

فارسی تاکید کرد: هم اکنون در برخی از پارک ها محیطی برای انجام ورزش همگانی فراهم شده است اما با توجه به اینکه برخی بانوان به دلیل برخی مسائل امکان حضور در این محیط ها را ندارند، ایجاد چنین باشگاه هایی محیط شاداب ورزشی ویژه بانوان فراهم می کند تا این دسته از بانوان از نعمت ورزش محروم نشوند.

وی با انتقاد از برخی مسئولان  نسبت به بها دادن اماکنی همچون قهوه خانه های مختلط و حضور برخی بانوان در اینگونه مکان ها گفت: حضور بانوان در چنین مراکزی در شان بانوان ایران اسلامی نیست و ایجاد مکان هایی ویژه ورزش بانوان باعث کشش بانوان به این سمت می شود چرا که توسعه ورزش همگانی ویژه بانوان علاوه بر ارتقا سلامت روحی خانواده و فرزندان ،  بعد فرهنگی ، تفریحی و ورزشی دارد و انتظار داریم که حمایت بیشتری از کارافرینان ورزشی شود.
https://tabeshekosar.ir/vdchxkni.23nwvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما