يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 28805
نکات کلیدی دیدار آیت الله مکارم با کاروان زیارتی فرهنگی اساتید حوزه علمیه البرز

در زمانی زندگی می کنیم که از درو دیوار فساد می ریزد

در زمانی زندگی می کنیم که  از درو دیوار فساد می ریزد
به گزارش تابش کوثر ، حضرت آیت الله مکارم شیرازی با کاروان زیارتی فرهنگی اساتید حوزه علمیه البرز در مدرسه علمیه امیر المؤمنین(ع) قم دیدار کردند که بخشی از نکات کلیدی بیانات معظم له در ذیل می آید

* روز قیامت ترازوهای سنجش برای هر نوع عملی نصب می شود و در این ترازو هم  خونهای شهیدان را در یک کفه و علم و قلم علما را در کفه دیگر می سنجند، همه می بینند که عظمت قلم عالم بالاتر از خون شهید است. اگر چه مقام شهید خیلی بالا است ولی در عین حال ارزش مرکبّ و ابزار عالم بالاتر  از خون شهید است.

 * اگرچه خون مایه حیات است ولی مرکبّ عالم مردم را به تفکر و منطق باز می دارد و حیات دوباره به آنها می بخشد و مهمتر این که به سمت نورانیت، هدایت و رهنمود می کند.اگر مرکبّ علما نبود، خون شهدا کربلا فراموش می شد، و کسی از عظمت و حرکت شهدا با خبر نمی شد.
 
*در بین حوزویان جوانان با استعداد و خوش استعداد زیادی وجود دارد، یکی از وظیفه مهم پرورش و تربیت و شناسایی این گونه استعدادها  و ساخت وسائل نشر اسلام در حوزه است.   وظیفه مسؤلین حوزه برای هدایت حتی یک نفر بسیار سنگین است  چه برسد به چندین نفر که بعدها هر کدام از این ها خود یک منبع  هدایت  و و سیله نشر در اسلام می باشند.
 
*در زمانی زندگی می کنیم که ابزار گناه  فراوان است و از درو دیوار فساد می ریزد و آمارهای زیادی از فساد در رسانه  داده می شود، جای تعجب است که چرا جلوی این فسادها گرفته نمی شود.
 
*  بیان و قلم را دو سلاح مهم و تاثیرگذار طلاب است ، طلاب با استفاده از این دو سلاح قوی به میدان پاسخ به شبهات بیایند و البته وظیفه مسئولین حوزه این است که نحوه پاسخگویی به شبهات زمان را به طلاب بیاموزند تا طلاب بتوانند با تسلط بر ادبیات و مبانی دینی پاسخ گو  آنان باشند.
منبع:خبرگزاری حوزه
https://tabeshekosar.ir/vdccp4qi.2bq4x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما