يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۱
کد مطلب : 28612
نکات کلیدی بیانات آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با اعضای همایش «حوزه و عصر بین الملل»
به گزارش تابش کوثر ، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز با اعضای ستاد برگزاری همایش «حوزه و عصر بین الملل» دیدار کردند که بخشی از نکات کلیدی مطرح شده توسط معظم له  در ذیل می آید :

- اسلام دارای دو ویژگی بسیار مهم جهانی بودن و جاودانگی است. جهانی بودن اسلام از بعد مکانی و زمانی و نیز جاوادنگی پیام آن موجب شده که اسلام  کاملترین دین در میان تمام ادیان باشد.
 
-در زمان طاغوت، مطلبی با عنوان «آفتاب فنلاند اسلام را به خطر انداخت» منتشر شد و هدف این بود که اسلام حکمی برای آفتاب نیمه شب فنلاند ندارد که در همان زمان پاسخ این مطلب را دادیم که صاحب عروه سالها پیش پاسخ این سوال را داده است و آفتاب نیمه شب فنلاند اسلام را به خطر نیانداخته است.
 
- دانستن زبان های مختلف یکی از مهمترین ضروریات تبلیغ دین است؛ به نحوی که اسلام در سالهای ابتدایی تبلیغ جهانی خود کشورهایی را تحت تاثیرقرارداد که زبان آنها عربی نبود.
 
-مهمترین وسیله تبلیغ دین، منطق بی نظیر اسلام است، این منطق با زبان دانی می تواند برای مردم جهان تبیین شود؛ زبان دانی امروز یک واجب کفایی در حوزه های علمیه است.
 
- امروزه در سراسر جهان به ویژه آمریکای لاتین فضای بسیار خوبی برای تبلیغ دین اسلام وجود دارد که باید از ظرفیت های موجود استفاده و برای تبلیغ دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در این کشورها اقدامات اساسی انجام داد.
 
- امروزه تکفیری که با اسلام بیگانه اند و نام اسلام را نیز تخریب کرده اند باید با تلاش عالمان دین در دنیا رسوا شوند و این تبلیغ علیه آنها باید با زبان کشورهای مختلف انجام شود.
 
-زبان دانی در حوزه باید به یک فرهنگ مبدل شود و به عنوان یک واجب کفایی در بین حوزویان شناخته شود؛ باید کاری کنیم که وعده امام صادق(ع) مبنی بر انتشار انوار اسلام و شریعت از قم به سراسر جهان در این عصر محقق گردد.
 
- آموزش زبان در حوزه نیازمند آشنایی طلاب با ادیان مختلف، ادبیات ملل و تاریخ و جغرافیایی مسلمانان و فرق اسلامی است.

منبع:خبرگزاری حوزه
https://tabeshekosar.ir/vdcirqar.t1avz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما