يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : 28516
دنیایی که تمام مسائل انسانی آن محکوم دلارهای نفتی باشد، از عقب مانده ترین دوران های تاریخ بشر از نظر اخلاقی، انسانی و حقوق بشر است.
آیت الله مکارم؛ نباید فریب قانون های روی کاغذ مجامع دنیا را بخوریم
به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به وضعیت امروز دنیا، اظهار داشتند: دنیای امروز از نظر صنعت بسیار پیشرفته است و حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ اما در مقابل، از نظر اخلاقی و حقوق بشر در بدترین دوران تاریخ به سر می برد.
 
ایشان ابراز داشتند: امروز عربستان کشوری است که با حکومت قبیله ای 500 سال گذشته در حال گذران بوده و شاهزاده ها تمام مناصب را با زور دست به دست می کنند.
 
این مرجع تقلید ادامه دادند: در این کشور انتخاباتی انجام نشده و منابع اقتصادی هم در دست آل سعود بوده و با آن، ثروت های کلانی را در خارج از کشور خود ذخیره کرده اند.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساختند: آزادی در این کشور صفر است؛ چراکه در یک روز 47 نفر؛ از جمله عالمی بی گناه را با شمشیر سر بریده و بدن بی جان او را به دار می آویزند.
 
این مفسر قرآن کریم یادآور شدند: این کشور از سوی دیگر به یمن حمله کرده و 10 ماه در حال ویران کردن این کشور است.
 
این استاد درس خارج حوزه تصریح کردند: آیا شما متولی کشورها و ولی مردم یمن هستید؟ آیا مردم یمن به شما حمله کرده اند؟ به چه دلیل این کارها را انجام می دهید؟
 
معظم له با بیان این مطلب که عربستان در کشورهای دیگر نیز در حال اختلاف افکنی است، اظهار داشتند: به قول غربی ها یکی از صادرات کشور عربستان تروریسم است و ما امروز با این نوع حکومت ها مواجه شده ایم.
 
ایشان ابراز داشتند: امروز در این دنیا کسی با عربستان با این همه جنایت کاری ندارد؛ اما وقتی افراد خودسر قسمتی از سفارت خانه این کشور در ایران را ویران کردند، چه بلوایی به پا کرده و چه واکنش هایی نشان داده اند.
 
این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: امروز آمریکا و اروپا با دلارهای نفتی عربستان سکوت کرده و هیچ واکنشی به این رفتارها نشان نمی دهند.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: دنیایی که تمام مسائل انسانی آن محکوم دلارهای نفتی باشد، از عقب مانده ترین دوران های تاریخ بشر از نظر اخلاقی، انسانی و حقوق بشر است.
 
این مفسر قرآن کریم بیان داشتند: در چنین دوران، راهی جز قوی بودن و اتحاد وجود ندارد؛ چراکه کسی به حقوق شما اهمیت نمی دهد.
 
این استاد درس خارج حوزه تأکید کردند: امروز نباید فریب مجامع، مراکز و قانون های روی کاغذ موجود در دنیا را بخوریم.
 
معظم له در بخش دیگر از سخنان خود به روایتی از امام حسن عسکری(ع) اشاره کردند و گفتند: حضرت در این حدیث فرمودند: «من کان الورع سجیّته، و الکرم طبیعته، و الحلم خُلّته، کثر صدیقه/ کسی که پارسایی خوی او و بخشندگی طبیعت او  و بردباری خصلت او باشد، دوستانش بسیار شوند».
 
ایشان اظهار داشتند: یکی از مسائل مهم در زندگی انسان داشتن دوست است؛ چراکه به تنهایی نمی تواند در برابر مشکلات مقاومت کند.
 
این مرجع تقلید ابراز داشتند: امروز کتاب هایی تحت عنوان آیین دوست یابی نوشته شده است؛  امام حسن عسکری (علیه السلام) در یک جمله آیین دوست یابی را بیان کرده است.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساختند: مسائل اخلاقی اسلامی بسیار مهم است و باید برای خود و مردم بیان کنیم تا بدانند 1400 سال قبل چه تعلیماتی به ما داده شده تا امروز حرف اول را بزنیم.
https://tabeshekosar.ir/vdcb0sb5.rhbw8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما