دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : 28336
کار آموزش و پرورش باید تولید علم باشد، اگر کسی دست به قلم نبرد این در حقیقت دلالی کرده و این همان معنای اتلاف عمر جامعه است.
 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در دیدار دکتر فانی، وزیر آموزش و پرورش که در بنیاد بین المللی  علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با تاکید بر رسالت معلمین، گفتند: عقلانیت جامعه به عهده حوزه و دانشگاه و رهبران دینی است و  بخش اعظم این هدایت و رساندن به عقلانیت به عهده رهبران الهی و انبیاء توحیدی و ابراهیمی است.
 
 ایشان ادامه دادند: عقل،  انسان را به سمت کمال سوق می دهد و زمانی که جامعه به عقلانیت رسید، هرگز وقت خود را  تلف نکرده و بچگانه  هم فکر نمی کند.
 
 این مفسر قرآن با بیان اینکه بایدآموزش و پرورس از لحاظ علمی تحولی در خود ایجاد کند و به تولید علم و استخراج ماهنامه علمی و فصل نامه اقدام کند و از کارهای تکراری دوری کند، تاکید کردند: معلمین قطب مهم فرهنگی در جامعه اند و باید از آنها برای استخراج علم بهره برداری  شود.
 
 حضرت آیت الله جوادی آملی اظهار داشتند: در کشور ایران معادن زیادی وجود دارد، ولی تا  آنها از دل زمین استخراج نشود نمی توان گفت که این همه معادن را داریم.
 
 ایشان ادامه دادند: آموزش و پرورش هم هزاران گوهرهای خوب دارد؛ ولی باید استخراج شود و چند ماهنامه علمی از خود تولید کنند و گرنه با ارائه مباحث تکراری تنها عمر  جامعه را  به تباهی کشانیده ایم، اگر چه کودکان بهره ببرند.
 
 این مفسر  قرآن کریم،  با بیان اینکه عالم شدن به عناصر، قرآن، سنت و کلام نورانی اهل بیت(ع) و دوری از جهل وابسته است، افزودند: زمانی که انسان جلسات علمی تشکیل دهد عالم می شود و جامعه را  از این طریق می شود هدایت کرد و در این زمان است که جوهر قلم عالم با ارزش تر از خون شهید می شود.
 
این مرجع تقلید با تاکید بر این که علم رائد غیر از علم راهنما است، گفتند: علم رائد علمی است که جامعه را  به حرکت درمی آورد و به پیشرفت و تعالی فکر و علمی می رساند، ولی اگر علمی نباشد و تولید نشود به آن علم رائد گفته نمی شود؛ بلکه تنها یک اطلاعات بی فائده است که هیچ ارزش علمی برای جامعه ندارد.
 
فارغ التحصیلی پایان  کار نیست
 
معظم له بیان داشتند: معلمین بدانند فارغ التحصیلی پایان  کار نیست تازه این اولین خطر است که انسان گرفتار آن می شود.
 
این مرجع تقلید افزودند: معلمین قطب فرهنگی جامعه اند و هر روز باید درس بخوانند و تولید علم کنند و جامعه را به حرکت وا دارند.
 
ایشان با تاکید براینکه اساس کار آموزش و پرورش باید تولید علم باشد گفتند، اگر کسی دست به قلم نبرد این در حقیقت دلالی کرده و این همان معنای اتلاف عمر جامعه است.
https://tabeshekosar.ir/vdcb0fb5.rhbwfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما