پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : 28335
رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: قم مرکز تشیع است و به همین دلیل وضعیت ترویج نماز در استان قم نباید همانند دیگر استان‌های کشور باشد زیرا در قم روحانیون بسیاری هستند که باید این امر را احیا کنند.
قم با وجود حوزه علمیه نباید مشکل برگزاری نماز جماعت داشته باشد
به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی صبح امروز در اجلاس استانی نماز که به همت ستاد اقامه نماز استان قم در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: یکی از مسایلی که باید در زمینه توسعه فعالیت های معماری و شهرسازی به آن توجه کرد، معماری شهری بر اساس و محور مساجد است.
 
وی افزود: متاسفانه در بودجه ریزی نیز توجه خاصی به این مساله توجه نمی شود و به همین جهت این عرصه با توسعه همه جانبه مواجهه نبوده است؛ به همین دلیل باید سعی کرد که از افرادی استفاده شود که توان کار در این زمینه را داشته باشند.
 
وی گفت: قم با توجه به حوزه علمیه قم نباید مشکل و خلایی در زمینه فعالیت های فرهنگی و مذهبی به خصوص در عرصه نماز داشته باشد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با انتقاد از فعالیت کمرنگ در عرصه تفسیر گفت: اصلا جالب نیست که در کشورما به تفسیر کمتر از مجالس عزاداری توجه شود؛ در این زمینه یعنی در عرصه توسعه فرهنگ نماز و قرآن فعالیت های بسیاری باید شکل گیرد که یکی از آنها تلاش در جهت رفع شبهات است.
 
وی خاطرنشان کرد: شبهات نماز و قرآن باید قبل ازاینکه فرزندان ما به دانشگاه بروند باید در مدارس مورد توجه واقع شده و پاسخ نیزد اده شوند؛ در این زمینه نیز باید از افراد آگاه استفاده کرد زیرا عدم توجه دقیق به این مساله باعث می شود که برخی افراد مسایلی مطرح کنند که اصلا درست نیست و حتی ممکن است چالش زا نیز باشد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: ائمه جماعات مساجد نیز باید افرادی جوان و پخته باشند که بتوانند با نسل جوان ارتباط برقرار کرده و به سوالات ذهنی آنهادر این مسایل جواب دهند.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: قم مرکز تشیع است و به همین دلیل وضعیت ترویج نماز در استان قم نباید همانند دیگر استان‌های کشور باشد زیرا در قم روحانیون بسیاری هستند که باید این امر را احیا کنند.
 
وی با ذکر این مطلب که اکنون 5 میلیون دانشجو در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند اظهارکرد: اگر بدبینانه نیز به این جوانان نگاه کنیم بازهم می توانیم بگوییم که یک درصد آنها مثل شهید رجایی و باهنر است ولی مشکل این است که ما هنوز نتوانسته ایم یک خط ارتباطی با این تعداد هم داشته باشیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بیان کرد: پیشرفت ها و کارهایی که در حوزه نماز شده است کم نیست ولی چیزی هم نیست که خود را درآن حد متوقف کنیم زیرا هرچه در این عرصه کار کنیم بازهم کمبودها وجود خواهد داشت.
 
وی گفت: مناسبت نیست که برخی از کشورها مثل عربستان به نماز خواندن در ایران ایراد بگیرند و به همین دلیل است که ما باید در همه امور الگو و اسوه باشیم.
 
این معلم قرآن بیان کرد: یکی از فعالیت هایی که باید در کشور توسعه یابد، افزایش سرانه مطالعه فرهنگی و دینی کارمندان و رفع اشکالات احکامی آنها در زمینه نماز است؛ اگر این بودجه هایی که برای رشد تواشیح در کشور هزینه می شود در نماز و اذانگویی هزینه شده بود بهتر بود.
 
وی گفت: مناطقی مثل پردیسان در قم باید مناطقی داشته باشند که نماز در آنها اقامه شود و به همین دلیل این مباحث باید به شکلی نهادینه شود که مردم برای اقامه نماز خود مشکلی نداشته باشند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه به اهمیت زکات در جامعه اشاره کرد و گفت: نمی توان با غذایی که زکات آن داده نشده نمی‌توان آموزه‌های دینی را عملی کرد؛ بایدبرای جامعه تبیین کنیم که بسیاری از حوادث طبیعی به سبب ندادن زکات است.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از مسایلی که باید برای جوانان بیان شود این است که خداوند انسان های خوب را به سرعت مجازات می کند ولی انسان های بدکار را دیرتر ولی عذاب این دو و مجازات آنها با هم متفاوت است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی اظهارکرد: نماز رکن ایمان است و اگر کسی حسی به صدای اذان نداشته باشند این علامت ایمان را ندارد.
https://tabeshekosar.ir/vdcamenu.49nae15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما