پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
سه شنبه ۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۳
کد مطلب : 28022
جشن گرفتن امروز ما مصداق آیه « وَ رَفَعْنا لَكَ ذِكْرَكَ» است و کور باد آن چشم‌هایی که این نوع تجمعات را نمی‌توانند ببینند.
برپایی مجالس جشن ولادت پیامبر(ص)مصداق عمل به قرآن است
به گزارش تابش کوثر به نقل از خبرگزاری حوزه حضرت  آیت الله سبحانی در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد مقدس جمکران، ضمن تبریک فرارسیدن این عید بزرگ، اظهارداشتند: قرآن کریم در آیات متعددی زندگی پیامبر(ص) را برای ما ترسیم می‌کند.
 
معظم له با اشاره به اینکه خدای متعال در قرآن کریم خطاب به پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند ما تو را بلند آوازه کردیم، بیان کرد: امروز در تمام نقاط جهان، از شرق تا غرب از مناره‌ها بانگ «اشهد ان محمد رسول الله» طنین انداز می‌شود و آنهایی که می خواستند این نور را خاموش کنند ناکام شده و خدای عالم این نور را روشن‌تر کرد.
 
این مرجع  تقلید با تاکید بر اینکه  پیامبر اکرم(ص) برای توحید و خداپرستی برهان و دلیل است، گفتند: خدای متعال برای نشان دادن راه سعادت به بشریت یک نور آشکار که قرآن کریم است به همراه ایشان نازل کرد تا مردم از شقاوت به سعادت هدایت شوند.
 
حضرت آیت الله سبحانی ادامه دادند: جشن گرفتن امروز ما مصداق آیه « وَ رَفَعْنا لَكَ ذِكْرَكَ» است و کور باد آن چشم‌هایی که این نوع تجمعات را نمی بینند، آنهایی که وهابی مسلک هستند نمی‌توانند این مجالس که به نام پیامبر اکرم(ص) و اولیا منعقد می‌شود و نام این بزرگواران را بلندآوازه می کند را ببینند.
 
ایشان با اشاره به اینکه قرآن مجید بر روی علاقه به پیامبر تاکید می کند، ابراز کردند: بنابراین حب نبی یکی از وظایف ما است. دوست داشتن پیامبر دو راه دارد، یکی عمل به اوامر ایشان مانند نماز، روزه، دروغ نگفتن، ربا نخوردن و دیگر احکام دینی است و راه دیگر این است که در میلادش آیاتی که در حق ایشان نازل شده بخوانیم و آن را نشر دهیم چرا که ما مامور به حب پیامبر(صلی الله علیه و آله) هستیم.
 
ایشان  در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه علمای اسلام علمشان به امام صادق(علیه السلام) منتسب است، خاطرنشان کردند: همه انبیاء و اولیاء الهی برای دعوت مردم به توحید و یکتا پرستی تلاش کردند و ما نیز امروز در این مسجد شریف برای نماز آمده‌ایم و همه توحیدی هستیم و در نماز سفارش شده در این مسجد 200 بار می گوییم ایاک نعبد و ایاک نستعین که این خود بالاترین ذکر توحیدی است.
https://tabeshekosar.ir/vdcdxz0x.yt0jx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما