پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : 27989
پاسخی به شبهه وهابیت درباره بدعت دانستن جشن میلاد پیامبر اکرم
به گزارش تابش کوثر به نقل از  خبرگزاری «حوزه» آیت الله سبحانی  صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم ضمن تبریک ولادت نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشتند: تمام مسلمانان اعم از اهل سنت و شیعیان روز میلاد رسول اعظم(ص) را جشن می گیرند و آن را مبارک می شمارند؛ البته اهل سنت این عمل را در روز دوازدهم ربیع الاول و شیعیان در روز هفدهم این ماه آن را انجام می دهند.
 
ایشان با اشاره به بدعت شماری میلاد نبی مکرم اسلام(ص) از سوی وهابیت، ابراز داشتند: آنان این روز را بدعت می شمارند و قائلند که صحابه چنین روزی را عید نشناخته و جشن نمی گیرند و در رسانه های خود به شدت تلاش می کنند این روز را بدعت اعلام کنند.
 
این مرجع تقلید با بیان این مطلب که ما از آنان سوال می کنیم که آیا افعال صحابه حجت است یا ترکشان؟، خاطرنشان ساختند: شما قائلید که قول صحابه حجت است و ترک آنان حجت نیست؛ پس اگر ترک آنان حجت بود  با این مبنا، باید زندگی تمام انسان ها تعطیل شود.
 
حضرت آیت الله سبحانی تصریح کردند: بدعت در جایی است که دلیل عامی در کتاب و سنت نداشته باشیم؛ ولی خداوند متعال در آیات خود فرموده است: أَلَمْ نَشْرَحْ لَكَ صَدْرَكَ  وَ وَضَعْنَا عَنكَ وِزْرَكَ  الَّذِى أَنقَضَ ظَهْرَكَ  وَ رَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ؛ پس معلوم می شود آنچه که خدا بزرگ و رفیع کرده محبوب خداست و پیامبر را بزرگ می شمارد.
 
این استاد برجسته حوزه یادآور شدند: آیا جشن ما برای پیامبر(ص) و خواندن اشعار برای ایشان، آن حضرت را بلند آوازه می کند یا پایین می آورد؟ که در پاسخ باید گفت معلوم است که بلند آوازه می کند؛ چراکه این جشن نوعی ترفیع ذکر است.
 
معظم له با اشاره به داستان حضرت مسیح(ع)، اظهار داشتند: این پیامبر آسمانی دعا کرد که برای یارانش مائده آسمانی بفرستند؛ سپس یارانش گفتند اگر چنین کاری کنید ما آن روز را عید می گیریم که پس از آن دعا، مائده آسمانی آمد و شکم 12 نفر را سیر کرد؛ بنابراین نصارا این روز را عید می گیرند.
 
ایشان افزودند: حال سؤال اینجاست که آیا پیامبر(ص) ما به اندازه مائده سماوی شکم پر کن اجر و قرب ندارد؟ نبی مکرم اسلام(ص) آمدند و جهان را هدایت و تغییر دادند.
 
این مرجع تقلید با بیان این مطلب که حب النبی از اصول قرآن و اسلام است، ابراز داشتند: آیا این اجتماع ما مظهر حب است یا بغض؟ که مشخص است که ما در این اجتماعات، حب خود را اظهار می کنیم.
 
این استاد خارج فقه و  اصول  حوزه با بیان این که  حب تنها عمل نیست؛ بلکه سرور نیز خود حب می باشدخاطرنشان ساختند: اجرا کردن امر پیامبر(ص) حب است و یکی از مظاهر آن این است که ما برای ایشان جشن می گیریم تا او را بزرگ بشماریم.
https://tabeshekosar.ir/vdceoo8w.jh8fvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما