پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۹
کد مطلب : 27825
آیت الله سبحانی طی نامه ای به رئیس جمهور آذربایجان:

چیزی که کیان شما را تهدید می کند تکفیر است، نه تشیع

حضرت آیت الله سبحانی با ارسال نامه ای به رئیس جمهور کشور آذربایجان در خصوص حوادث اخیر نارداران این کشور گفتند: امروز بايد شما به فكر تروريسم و تكفيرى ها باشيد كه كيان شما را تهديد مى كنند و براى مبارزه با آنان ملت يار و ياور شما باشد.
چیزی که کیان شما را تهدید می کند تکفیر است، نه تشیع
به گزارش تابش کوثر ، این مرجع تقلید به رئیس جمهور آذربایجان  که در اختیار خبرگزارحوزه قرار گرفته است بدین شرح است:
 
رياست محترم جمهورى آذربايجان، جناب آقاى الهام على اف
 
سلام عليكم؛
 
كلمه آزادى شيرين ترين  واژه اى است كه به گوش انسان ها رسيده و پيوسته از استماع آن لذت مى برند. شيرين تر از آن اين است كه اين پيام شادى را در زندگى خود مشاهده كنند، در اين موقع است كه اين نعمت معنوى با چيزى برابرى نمى كند.
 
ملت آذربايجان ساليان درازى زير يوغ استعمار شوروى سابق زندگى كرده و فشارهاى همه جانبه را متحمل شده اند، پس از فروپاشى اين نظام تحميلى، نسيم آزادى بر اين منطقه وزيد وروح آزادگى در كالبد همه آذرى ها اعم از مسلمان و غير مسلمان دميده شد و شادمان بودند كه همگان به شيوه برادرى و برابرى در كنار هم زندگى خواهند كرد و به عقايد ومراسم يكديگر احترام گذارد.
 
اما گزارش هاى موثق رسيده است كه در منطقه نارداران به هنگام عزادارى سالار شهيدان حسين بن على(عليهما السلام)، نيروى نظامى و انتظامى با مردم مسلمان آن منطقه برخورد خشنى داشته اند كه در نتيجه گروهى شهيد و گروهى ديگر زخمى شده اند و پرچم هاى سرور شهيدان حسين بن على(عليهما السلام)مورد بى احترامى قرار گرفته است. آيا واقعاً چنين برخوردى با مردم آزاده كه به صورت مسالمت آميز مراسم دينى را برگزار مى كنند قابل توجيه است؟
 
امروز بايد شما به فكر تروريسم و تكفيرى ها باشيد كه كيان شما را تهديد مى كنند و براى مبارزه با آنان ملت يار و ياور شما باشد.
 
بالأخره اين روزهاى تلخ مى گذرد و تاريخ همه اين حوادث را ضبط مى كند، اما آنچه كه براى شما و دولت شما مى ماند نام نيك است يا نام ديگر.
 
من از تمام برادران آذرى كه خود نيز از آنها هستم درخواست مى كنم كه آرامش خود را حفظ كنند و پيوسته بر مراسم دينى خود پاى بند باشند، خداوند بزرگ همراه آنهاست.
 
و من از اين راه دور به شهيدان راه آزادى كه در حال انجام مراسم، جام شهادت نوشيدند درود فرستاده و به بازماندگان آنان تسليت مى گويم.
 
شما بهتر مى دانيد كه روح حسينى در عروق ما آذرى ها در جريان است و هيچ گاه دست از آل محمد(عليهم السلام)برنمى داريم و پيوسته عاشق حسين(عليه السلام) و حسينيان هستيم.
 
و در پايان از جنابعالى خواهانم هر چه زودتر افراد جنايت كار را به سزاى خود رسانده ترتيبى دهيد كه بار ديگر اين نوع جريان هاى ناگوار پيش نيايد.
 
جعفر سبحانى
https://tabeshekosar.ir/vdcdkj0x.yt05x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما