پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : 2746
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که پیشرفت مسلمانان در گرو داشتن انگیزه الهی همراه با تقوا است، گفت: در این صورت می‌توان امید پیشرفت و گرفتار نشدن در موانع را داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر امروز در دیدار معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از پرسنل جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به این‌که در برخی مقاطع تاریخی شاهد پیشرفت‌هایی در میان مسلمانان بوده‌ایم، گفت: در برخی از این پیشرفت‌ها سبب رضایت الهی از مسلمانان بوده است.
وی افزود: پیشرفت در برخی از دوره‌های تاریخی هم نه تنها رضایت الهی را در پی نداشته بلکه سبب سرافکندگی و عقب‌گرد مسلمانان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی بوده است.
رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که ملت ایران پیروزی انقلاب را مرهون تلاش‌ها و هدایت‌های امام خمینی(ره) هستند اظهار داشت: انقلاب اسلامی شرایطی را به وجود آورد که هم موانع از پیش روی مردم ایران برداشته شد و هم حرکت به سمت تعالی و پیشرفت آغاز شد.
آیت‌الله مصباح یزدی حرکت رو به جلوی مردم ایران پس از انقلاب را بسیار ثمربخش عنوان کرد و افزود: این حرکت هم برای ملت ایران ثمربخش بود و هم موجب آگاهی بسیاری از مردم سایر کشورها شد، بی‌شک این حرکت پوینده نیازمند مجاهدت‌های آتی است تا همچنان ادامه داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که در میان انسان‌ها دو نوع انگیزه الهی و مادی وجود دارد که سبب حرکت رو به جلو آنها می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر کسی با انگیزه الهی حرکت خود را آغاز کند خداوند هم او را هدایت می‌کند و موفقیت چشمگیری خواهد داشت.
استاد برجسته حوزه علمیه قم داشتن انگیزه‌های الهی برای رسیدن به سعادت بشری را امری ضروری عنوان کرد و گفت: برای پیشرفت در جامعه اسلامی نیازمند انگیزه‌های الهی و معنوی هستیم و تکامل علمی و رشد معنوی ملت هم در گرو این مطلب است.
وی با بیان این که تقوا عامل اصلی تکامل در نظام اسلامی است و رعایت تقوای الهی از سوی همگان سبب هدایت کشور از سوی خداوند در تمام تنگناها می‌شود، افزود: ایمان، تقوا، صبر و بردباری از جمله اصول مورد تأکید قرآن مجید است و سبب شکسته شدن بسیاری از موانع می‌شود.
آیت‌الله مصباح یزدی رعایت مواردی همچون ایمان، تقوا، صبر و بردباری از سوی عموم اقشار به ویژه نخبگان و خواص را ضروری دانست و ابراز داشت: در این صورت می‌توان امید پیشرفت و گرفتار نشدن در موانع را داشت و نکته اساسی در این میان توأم بودن انگیزه‌های الهی با تقوا و صبر است.
وی در پایان با اشاره به فعالیت حساس واحد گزینش در ادارات و دانشگاه‌ها گفت: در گزینش‌ها باید معیارهای اسلامی را رعایت و از هوی و هوس پرهیز و افرادی را برای این کارها انتخاب کنیم که از سایرین برای پیشرفت نظام اسلامی سزاوارتر باشند
https://tabeshekosar.ir/vdca.ynuk49n0i5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما