سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 7 May 2024
سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۶
کد مطلب : 27064
نوش آبادی در گفتگو با تابش کوثر مطرح کرد:

دلیل راه اندازی مجدد روزنامه هتاک منکر ولایت امیرالمومنین

اگر این چارچوب ها مورد تعرض قرار بگیرد قطعا هم هیئت های نظارتی امنیتی واقف اند و هم مراجع قضایی برخورد می کنند. بنابراین باید چارچوب ها را رعایت کنند و اگر خطوط قرمز رعایت نکنند قطعا با متخلفین برخورد می شود.
دلیل راه اندازی مجدد روزنامه هتاک منکر ولایت امیرالمومنین
حسین نوش ّآبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره راه اندازی مجدد روزنامه هتاکی که به خاطر انکار ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام در آستانه عیدغدیرخم توقیف شده بود در گفتگو با تابش کوثر گفت : این روزنامه به اندازه ای که قانون پیش بینی کرده بود تنبیه شد و در آن زمان ، هم تذکر گرفت و هم به مراجع قانونی و قضایی معرفی شد.

وی افزود : ما زمانی که یک نشریه ای را به مراجع قضایی و نهاد های حقوقی معرفی می کنیم دیگر هر تصمیمی که بگیرند برای ما قابل تمکین است که  ممکن است نشریه متخلف تبرئه یا تنبیه و مجازات شود که دیگر این تصمیم گیری های قانونی دست ما نیست.  

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که روزنامه هتاک به اصول دین  توهین کرده است و این مسئله ساده ای نبوده که بخواهد فقط چند صباحی توقیف شود ؟ گفت : مسئولین روزنامه از خودشان دفاع کردند و گفتند که تعمدی در کار نبوده و از روی غفلت این کار را انجام دادند و عذرخواهی کردند که گاهی در اینگونه موارد لغزشی صورت می گیرد و تعمدی در کار نیست که بالاخره تنبیه می شوند و تذکر می گیرند.

وی در ادامه افزود : اما اگر بنا باشد کسی به مقدسات دینی و ارزش های حاکم در نظام جمهوری اسلامی ایران  توهین کند قطعا مستحق مجازات سنگین و سخت خواهد بود که تشخیص مراجع نظارتی و قضایی این بود که تنبیه به همین مقدار کافی بوده و اگر این شائبه به وجود می آمد که تعمدی در کار بوده و به صورت آگاهانه با یک هدف خاصی این کار صورت گرفته قطعا خیلی شدیدتر برخورد می شد .

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اعطای مجوز به محصولاتی که مرتبط با فتنه 88 هستند ، گفت : موضوعات فیلم و سریال و هنر ، موضوعات متنوعی هستند که اگر کسانی بخواهند از این ابزار ها برای دهن کجی به هنجار های اجتماعی یا قانون شکنی استفاده کنند با آنها برخورد می شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه ما اعتقاد داریم که تولید کنندگان این آثار باید به باور های مردم و منافع ملی احترام بگذارند و چارچوب ها را حفظ کنند ، تشریح کرد : اگر این چارچوب ها مورد تعرض قرار بگیرد قطعا هم هیئت های نظارتی امنیتی واقف اند و هم مراجع قضایی برخورد می کنند. بنابراین باید چارچوب ها را رعایت کنند و اگر خطوط قرمز رعایت نکنند قطعا با متخلفین برخورد می شود.
https://tabeshekosar.ir/vdci5uar.t1ayq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما