جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۵
کد مطلب : 26729
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: زمینه ازدواج جوانان باید قبل از دانشگاه فراهم شود، اگر دختری می خواهد ازدواج کند نباید مدیران او را نهی و تحقیر و یا از دبیرستان اخراج کنند، بلکه باید زمینه ازدواج او را فراهم نمایند.
به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی پیش از ظهر امروز در همایش «مدیریت یاوران نماز» که در  مجتمع  فرهنگی یاوران مهدی قم  برگزار شد با بیان این که هدف از برگزاری این همایش تربیت مدیران یاوران نماز در بخش های مختلف است گفت: نباید به وضع موجود در عرصه نماز قانع شد و باید برای آینده بهتر تلاش کرد.
 
وی با بیان این که مدیر خوب کسی است که به آینده و راه های نرفته فکر کند و برای پیشرفت تلاش نماید افزود: دین اسلام دین هیچ گونه حرجی نیست، بنابراین باید با تمام توان از همه ظرفیت های موجود برای تربیت نسل جوان بهره گرفت.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که در قرآن کریم به سه حرکت عقب، جلو و دوره ای اشاره شده است خاطر نشان ساخت: درحرکت به جلو باید به پیشرفت و تعالی برای آینده بهتر فکر کرد.
 
*فارغ التحصیلی معنا ندارد
 
 استاد قرائتی با بیان این که تاکنون کتاب های مختلف به رشته تحریر در آمده است اظهار داشت: در اسلام فارغ التحصیلی معنا ندارد، مهم این است انسان هیچ وقت از تحصیل فارغ نشود، بنابراین صرف داشتن مدرک دلیل بر سواد نیست.
 
وی با بیان این که برای پیشرفت فعالیت ها، لازم است فعالیت های گروهی و با حضور اساتید مختلف در موضوعات مختلف صورت گیرد و از همه اساتید دعوت به همکاری شود گفت: تجربه نشان داده انسان به تنهایی در کارها موفق نخواهد شد، ولی وقتی فکرهای مختلف با هم جمع شود موفقیت دوچندان خواهد بود.
 
این مفسر قرآن با اشاره به اینکه مدیران مدارس و یاوران نماز، باید ابتدا خود عامل و عاشق نماز باشند خاطر نشان ساخت: انسان نباید اهل تظاهر به دین باشد چون مردم می فهمند که چه کسی عامل است و چه کسی عامل نیست، بنابراین باید با رفتار و کردار خودمان جوانان  را جذب آموزه های دین و نماز کنیم.
 
وی با بیان این که مدیران و یاوران نماز باید دارای ایمان و اعتقاد قوی به مسائل دینی به خصوص نماز و مسائل رفتاری در برخورد با جوانان باشند اظهار داشت: در انتخاب امام جماعت برای مدارس دختران و همچنین زیبایی نماز خانه، شکل نماز خوانه قرائت نماز نیز باید دقت کافی شود تا جوانان بیشتر جذب شوند
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: لازم است در رفتار و برخورد با جوانان دقت صورت گیرد و مدیران و یاوران نماز به بعضی از دانش آموزان به صورت خصوصی مشاوره دهند تا بیماری های روحی آنها زودتر شناسایی و برطرف شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی درباره ازدواج جوانان گفت: معتقدم زمینه ازدواج جوانان باید قبل از دانشگاه فراهم شود، اگر دختری می خواهد ازدواج کند نباید مدیران او را نهی و تحقیر و یا از دبیرستان اخراج کنند، بلکه باید او را کمک نمایند تا زمینه ازدواج او را فراهم نمایند.
 
مطالعات شهید مطهری در موضوعات مختلف، خواندن تفسیر قرآن، مشاوره گرفتن از فرد اسلام شناس،  گفتگوی چهره به چهره با جوانان، دعوت خصوصی از دانش آموزان،  استمرار در تذکر دادن در امر تربیت، پاسخ دادن به سئوالات دینی و عقیدتی در موضوعات مختلف، مطالعات کتاب های مفید از جمله توصیه های و پیشنهادات استاد قرائتی به  مربیان نماز بود.
https://tabeshekosar.ir/vdcf1ed0.w6dv0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما