چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 1 May 2024
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۰۷
کد مطلب : 266
رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: نظام اسلامی ما مدیون دفاع مقدس است و ۹۵ درصد از اعزام به جبهه های جنگ از مساجد صورت می گرفت که این نشان دهنده اهمیت و جایگاه بلند مسجد در نظام اسلامی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:برای ساخت مساجد عزم جدی وجود ندارد
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی امروز در بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز که به میزبانی کرمانشاه در تالار انتظار در حال برگزاری است، بیان کرد: در ده آیه از قرآن مجید به طور ویژه از نماز یاد شده است؛ و این یعنی حساب نماز از سایر عبادات جدا است.

وی افزود: خداوند نخستین مکانی را که بر روی زمین خلق کرد مسجد بود، هم چنان که معراج پیامبر از مسجد آغاز شد و ان شاءالله ظهور و قیام حضرت ولی عصر(عج) هم از مسجد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: مسؤولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران باید بدانند که در آغاز ساخت هر پروژه به خصوص پروژه‌های مسکن مهر ابتدا باید مسجد احداث شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه اقامه نماز در رأس همه امور است، افزود: روحانیون باید قبل از هر کاری، پیش‌نماز و امام جماعت باشند و در این راه به مقام معظم رهبری اقتدا کنند؛ زیرا ایشان معمولا سه وعده نماز را به جماعت می خوانند.

وی خاطرنشان کرد: برخی چقدر تلاش می کنند که خادم حرم های شریف ائمه معصومین باشند، معصومینی که خود خادم و بنده خداوند هستند پس چرا به همین اندازه شوق و رغبت برای خادم بودم مسجد وجود ندارد، خادم مسجد خادم خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که نماز را باید در هر حالی جدی گرفته شود گفت: در شهر و جامعه اسلامی مردم باید با صدای الله‌اکبر اذان از خواب بیدار شوند و ساختمان مساجد آن باید مملو از حضور و نشاط مؤمنان باشد.

وی با انتقاد از این نظر که مساجد باید بزرگ و با تزیینات ساخته شوند، افزود: باید به سمتی برویم که مساجد ساده احداث شوند تا بتوانیم در هر دو کوچه یک مسجد بنا کنیم و بعد از احداث مساجد به اندازه کافی، شروع به تزیینات و احداث سایر مکان های مربوط به مسجدکنیم.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که از تأکیدات قرآن است که بزرگان دین باید در راه خدا هجرت کنند، گفت: بسیاری از روحانیون و طلاب برای فراگیری و کسب علم به شهرهای مقدس عزیمت می‌کنند که پس از پایان درس در سطح معمول، انگیزه و رغبتی به بازگشت به زادگاه خود ندارند و این مسأله باعث شده که برخی از مساجد ما فاقد ائمه جماعت باشد.

وی خاطر نشان کرد: به برکت وجود نظام اسلامی همه شرایط برای تبلیغ و احیای امورات دینی محیا است؛ اما برای ساخت مساجد عزم جدی وجود ندارد و این باعث شده وضع نماز و مسجد در کشور مناسب نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار داشت: نظام اسلامی ما مدیون دفاع مقدس است و ۹۵ درصد از اعزام به جبهه های جنگ از مساجد صورت می گرفت که این نشان دهنده اهمیت و جایگاه بلند مسجد در نظام اسلامی است.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز افزود: ما حق نماز را به درستی ادا نکرده‌ایم و این مهم همواره یکی از تاکیدات رهبری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه ظرفیت های زیادی در کشور برای رونق مساجد داریم وجود دارد عنوان کرد: فرزندان شهدا، بسیج دانشجویی، جوانان حزب اللهی و همچنین معتکفینی که هر سال مهمان خانه های خداوند هستند این ها همه بهترین فرصت هستند که در اختیار ما قرار دارند و باید از این نیروها برای احیای نماز و مساجد نهایت استفاده را برد./۹۶۷/پ۲۰۲/س
https://tabeshekosar.ir/vdcht-nid23n-.ft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما