پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب : 26389
حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار وزیر بهداشت با تاکید بر بی کفایتی آل سعود در مدیریت حرمین شریفین، گفت: کعبه مانند اهرام مصر نیست و متعلق به همه جهانیان است؛ حرمین شریفین باید از چنگال آل سعود خارج شود.
آیت الله جوادی آملی:حرمین شریفین در اسارت آل سعود است
به گزارش  خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار با سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت با اشاره به کشتار مسلمانان در حج سال ۱۳۶۶ اظهار داشت: زمانی که کلمه حج شنیده می‏شود، ذهن به سوی کشتار ۴۰۰ نفر از حجاج بی‏گناه در عربستان می‏رود که زخمی کهنه در دل مسلمانان ایجاد کرده است.

حضرت آیت الله جوادی آملی بر بی کفایتی آل سعود تأکید کرد و افزود: از همان حادثه سال ۶۶ بی کفایتی آل سعود در خادمی حرمین شریفین اثبات شده بود؛ اگر در همان سال‏ها این سرزمین مقدس را از چنگال بی‏کفایت آل سعود بیرون آورده بودند، اکنون شاهد این حوادث نبودیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: آل سعود باید بداند که کعبه، اهرام مصر نیست و متعلق به همه مسلمانان است؛ کعبه در اسارت آل سعود است.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به حملات اسرائیل غاصب به فلسطین اظهار داشت: در نخستین حمله رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین که باعث کشته شدن هزار نفر شد، عربستان در نماز جمعه آن هفته، هیچ اشاره‏ای به جنایت اسرائیل نکرد.

وی با محکوم کردن حمله عربستان به یمن ابراز کرد: آل سعود زیر سلطه مستقیم آمریکا و اسرائیل است؛ در روز روشن به مردم بی‏گناه و مسلمان یمن حمله کرده و به عروسی‏ها و کودکان هم رحم نمی‏کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی به شبه عمد بودن حادثه منا تأکید کرد و گفت: عربستان ادعا می‏کند که حادثه منا خطا بوده و قصد دارد دیه جان باختگان را پرداخت کند؛ حادثه منا یک اقدام شبه عمد بوده و دیه شبه عمد از دیه خطا بیشتر است.

مفسر برجسته قرآن کریم درباره دفن پیکر جان‏باختگان در سرزمین عربستان توصیه کرد: باید با تمام توان تلاش شود تا پیکر این حجاج به ایران منتقل شود؛ در صورتی که این امر ممکن نبود، خانواده این حجاج از دفن عزیزانشان ناراحت نباشند، چرا که عربستان، سرزمینی مقدس و قدم گاه پیامبران است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: حوزویان و دانشگاهیان متفکر باید تدابیری بیندیشند تا حرمین شریفین را از دستان بی‏کفایت آل سعود بیرون بیاورند؛ مسلمانان جهان نیز باید در این عمل با هم متحد باشند؛ امیدواریم هر چه زودتر خداوند آل سعود را به عذاب دردناک گرفتار کند
https://tabeshekosar.ir/vdchwxni.23n-6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما