پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 26271
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت تبلیغ در ماه محرم، گفت: محرم فرصتی برای تبیین هر چه بیشتر آموزه‌های قرآنی است.
آیت الله جوادی آملی: محرم فرصتی برای تبیین آموزه‌های قرآنی است
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم در مسجد اعظم با اشاره به اهمیت محبت اهل بیت (س)، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم بر محبت اهل بیت (س) تاکید کرده است و آن را اجر و پاداش رسالت پیامبر (س) عنوان کرده است.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت تفسیر قرآن در درک و فهم واقعی مفاهیم آن، افزود: قرآن موهبتی برای ارتباط با خداوند و اتصال حقیقی بین خدا و بنده‌اش است و انبیا و اولیای الهی هم برای این مهم به ارث رسیده‌اند.
 
استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه بنده باید از امر الهی تبعیت کند، خاطرنشان کرد: بنده و مخلوق نمی‌تواند برای فرضیه و واجبی که انجام می‌دهد بر ذات اقدس الهی منت گذارد زیرا که انسان چیزی از خود ندارد که بتواند به خداوند بفروشد.
 
وی با بیان اینکه انسان با تبعیت از شیطان خود را اسیر و بنده آن می‌کند، تصریح کرد: انسان با دادن زکات و خمس دارایی حقیقی خداوند را در راه خود خدا صرف می‌کند چرا که انسان چیزی از خود ندارد و صاحب اصلی تمام دارایی‌ها خداوند است.
 
آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اهمیت محرم و صفر در امر تبلیغ دین، افزود: ائمه اطهار (ع) و قرآن عامل هدایت بشر و راهنمای همیشگی انسان بوده‌اند وباید برای استفاده و بهره‌مندی از این نعمت گران‌بها از تفسیر استفاده کرده و از آن مدد طلبید.
 
مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اهمیت علم کلام، خاطرنشان کرد: شکوفایی بیشتر حوزه های علمیه در گرو توجه به علم کلام است که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به فرا رسیدن روز مباهله، افزود: باید پژوهشگاه ها و مراکز علمی بیشتر به این روز و حضور امام علی (ع) در این روز توجه کرده و به آن بپردازند و در این زمینه باید کسانی مانند علامه امینی و شیخ طوسی الگو قرارگیرد.
https://tabeshekosar.ir/vdchzini.23n-qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما