پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : 26230
آیت الله جوادی آملی گفت: غربی‌ها برای پیشرفت روی قبر ۷۰ میلیون انسان که در جنگ‌های جهانی کشته شده‌اند ایستاده‌اند و از بس کشتند و قتل و غارت کردند به اینجا رسیدند و ما نباید راه آنها را دنبال کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی، استاد برجسته حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای عالی فضای مجازی، با بیان این که در حقیقت فضای مجازی صحیح نیست و باید آن را فضای حقیقی نامید، اظهار داشت: هر فضایی که جای اندیشه و عقل باشد فضای حقیقی است.

وی خاطرنشان کرد: غربی‌ها در این فضا ممکن است بیشتر تولید کرده باشند اما بهتر تولید نکرده‌اند؛ زیرا تولیدات ما براساس زبان مشترک بشریت که عدالت، انصاف و غیرت است تولید می‌شود و این ویژگی را آنها ندارند.

آیت الله جوادی آملی افزود: غیرت از آن مفاهیمی است که با چند کلمه معنی آن ادا نمی‌شود و به معنی غیریت زدایی است یعنی نه وارد حریم کسی شویم و نه اجازه دهیم کسی وارد حریم ما بشود و لازمه غیرت، شناخت هویت انسان است و بدون شناخت نمی‌شود مرزها را شناخت.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) گفت: هیچ انسان غیرتمندی به نامحرم نگاه نمی‌کند و این مفهوم غیرت، زبان مشترک میان همه انسان‌ها است ولی غربی‌ها با عوض کردن ارزش‌ها به دنبال غیرت بدلی هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: علوم تجربی کف سواد است و حتی با علم عقلی که درجه بالاتری از سواد هستند هم نمی‌توانیم به جایی برسیم و تا به فطرت خود باز نگردیم و راه ائمه(ع) را دنبال نکنیم به جایی نخواهیم رسید.

وی با بیان این که ما باید در تولیدات فرهنگی‌مان از زبان مشترک بشریت که انصاف و غیرت است استفاده کنیم گفت: غربی‌ها روی قبر ۷۰ میلیون انسان ایستاده‌اند و از بس کشتند و قتل و غارت کردند به اینجا رسیدند و ما نباید راه آنها را دنبال کنیم.

آیت الله جوادی آملی افزود: همانگونه که معده ما غذای نامطلوب را پس می‌دهد جان و روح ما هم غذای ذهنی نامناسب را قبول نمی‌کند و به زودی خواهد فهمید که باید برای سعادت از زبان مشترک و فطرت انسان بهره برد.

وی گفت: صدای دین برای انسان صدایی آشناست و اگر ما بتوانیم صدای دین را درست به مردم برسانیم جای هیچ نگرانی وجود ندارد و کسانی باید نگران باشند که کالای بدلی را می‌خواهند به جای کالای اصلی به مردم قالب کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که همانطور که کتاب ضاله وجود دارد، فضای ضاله هم وجود دارد و باید جلو آن گرفته شود، افزود: بشریت تشنه انس است و با کشتن چیزی درست نمی‌شود و حضرت ولی عصر(عج) با زبان فطرت با مردم سخن خواهد گفت و به همین دلیل است که همه آن را درک می‌کنند.
https://tabeshekosar.ir/vdccxiqi.2bqe18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما