پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : 26139
حضرت آیت الله سبحانی با انتقاد صریح از اظهارات اخیر معاون امور زنان رییس جمهور به این سخنان واکنش نشان داد و تصریح کرد که این مسائل و این سخنان در شأن جمهوری اسلامی نبوده و افرادی باید برای مسؤولیت انتخاب شوند که فکر اسلامی داشته باشند.
انتقاد صریح آیت الله سبحانی از اظهارت معاون امور زنان رییس جمهور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امشب در دیدار پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) و هیأت امنای این نهاد با گرامیداشت فرا رسیدن عید سعید غدیر و با تسلیت کشته شدن هزاران نفر از حجاح در منا گفت: این حجاج در حقیقت شهیدگونه جان باختند که خداوند آن ها را با ائمه طاهرین(ع) محشور کند.

وی با انتقاد از شیخ الازهر افزود: انتظار ما از شیخ الازهر دکتر احمد طیب این بود که با شهدای منا که بیش از ۴ هزار نفر هستند هماهنگی و همراهی کند و اگر هماهنگی نمی کند دیگر نمک نپاشد؛ متأسفانه ایشان به پادشاه عربستان تبریک گفته و می گوید نباید از این کشتارها بهره برداری سیاسی شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که از زمانی که الازهر استقلال خود را از دست داد و زیر پوشش دولت رفت این جریانات پیش آمده است و ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: این شخص به این وسیله اعتبار الازهر را کم می کند؛ فاجعه منا تنها مربوط به ایران نیست بلکه از چندین کشور در این حادثه کشته شدند؛ اگر مدیریت وجود داشت چنین مسائلی پدید نمی آمد.

وی کمیته امداد امام خمینی(ره) را کمیته ای مردمی عنوان کرد و ادامه داد: این نهاد باید متکی به مردم باشد، تکیه به مردم وابسته به جلب اعتماد آن ها است؛ همانگونه که کمیته امداد تا کنون اعتماد مردم را جلب کرده باید پس از این نیز بهتر و روشن تر این کار را انجام دهد.

حضرت آیت الله سبحانی اظهار داشت: کسانی اهل خیر هستند و می خواهند قبل از مرگ ثلث خود را صرف کارها خیر کنند، دنبال محلی هستند که باید آن ها راهنمایی کرد، اگر کمیته امداد بتواند موقوفات و رقبه هایی داشته باشد بسیار خوب است.

وی فقر زدایی را بزرگترین خدمت به نظام و جامعه دانست و عنوان کرد: نظام در صورتی سرپا می ماند که در آن اختلاف طبقاتی نداشته باشد، اگر اختلاف طبقاتی وجود داشته باشد نظام صدمه می بیند؛ از این رو باید نظام و هر دولتی که روی کار می آید کار کمیته امداد را تأیید کرده و مهم تلقی کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: البته تا کنون هر رییس دولتی که روی کار آمده از کارهای کمیته امداد تقدیر کرده و دست اندرکاران را به ادامه فعالیت تشویق کرده است، گاهی از ما می پرسند که مبلغی را برای فقرا داده اند و می گویند که برای فلان جنس پول دادیم اما در آن راه خرج نشده است از این رو در زمانی که مبالغ دریافت می شود باید از مردم اذن عام گرفت.

وی اضافه کرد: برای هزینه های جاری نیز باید فکر شود، افرادی که پولی پرداخت می دهند نذر فقرا می کنند، هزینه های جاری باید از منابع دیگری تأمین شود؛ با این کار فعالیت های این نهاد شرعی باقی خواهند ماند، رعایت این جهات قطعا اثرات خوبی خواهد داشت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که آقای عسکر اولادی مردی وزین و متین بود که اکنون از صدقه جاریه کمیته امداد بهره می برد، گفت: در روایت آمده کسی که صدقه جاریه داشته باشد مادامی که آن صدقه موجود باشد آن شخص از آن نفع می برد.

وی افزود: ما به آقای عسکراولادی سفارش کردیم که دوشخصیتی باشند، شخصیتی باید در زمان کار در کمیته امام باشد یعنی زمانی که انسان لباس خدمت را پوشید اصلا نباید به مسائل سیاسی وارد شود؛ هدف باید خدمت به ملت باشد از این رو در محیط کار هیچ نوع مسائل سیاسی نباید مطرح باشد در این صورت می توان همه را جذب کرد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که هرکس خارج از محل کار برای خود نوعی فکر سیاسی دارد که مسأله ای دیگر است، اظهار داشت: این که می گوییم دو شخصیتی منظور دو شخصیتی مذموم نیست، انسان باید در محیط کار تنها برای خدمت کردن متمرکز باشد؛ در لباس خدمت مسأله ای دیگر نباید در کار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد صریح از اظهارات اخیر مولاوردی معاون امور زنان رییس جمهور به این سخنان واکنش نشان داد و ابراز داشت: اخیرا در روزنامه ها می نویسند که این افراد در صدد هستند که این قانون را بگذرانند که زنان بتوانند بدون اذن شوهر مسافرت کنند.

این مرجع تقلید ادامه داد: آیا ایشان فقیه یا حقوقدان است، کشور ایران کشوری اسلامی بوده و همه فقهای اسلام اعم از شیعه و سنی معتقد هستند که زن بدون اذن شوهر نمی تواند مسافرت کند؛ حتی اهل سنت نسبت به این مسأله سخت گیر هستند و می گویند که محرمی باید همراه زن باشد.

وی عنوان کرد: چرا ایشان چنین مسأله ای را مطرح می کند، گاهی می گویند که لباس زن باید تا کمر او باشد؛ این مسائل و این سخنان در شأن جمهوری اسلامی نیست، فردی باید برای مسؤولیت ها انتخاب شود که فکر اسلامی داشته باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بی دین ها به این مسأله راضی نمی شود و این گونه مسائل مقدمه ای برای موضوعات دیگر است، باید شخصیت و فکرها اسلامی باشد؛ این پیام را به گوش این خانم برسانید که اگر چنین چیزی را تکرار کرد ما هم مطالب مدنظرمان را متذکر خواهیم شد.

وی اضافه کرد: آنچنان نیست که بنده این مسأله را رها کنم نه تنها من بلکه دیگر آقایان نیز در این باره سخن می گویند.
https://tabeshekosar.ir/vdcao6nu.49nie15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما