شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 26137
دو هدف اصلی مجید مجیدی در فیلم محمد رسول الله
تابش کوثر  دکتر محسن حبیبی - عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی- در این یادداشت می خواهیم به این موضوع بپردازیم که آیا مجید مجیدی در رساندن پیام خود در فیلم محمد رسول الله  موفق بوده است؟ که در این زمینه گفتنی است :

۱. در این دوران حملات به دین مبین اسلام جنبه های مختلفی پیدا کرده است. از آتش زدن قرآن کریم تا حمله به مقام پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و اله به صورت کاریکاتور. متاسفانه این دشمنی ها با جنایات تکفیری ها به نام اسلام همراه شده تا ذهنیت بسیاری را نسبت به دین مبین اسلام به شدت مخدوش کند.

۲. امیر مومنان علی علیه السلام حامی بزرگ پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله همواره مورد حقد و کینه بسیاری از مشرکان، یهودیان و منافقان قرار داشته و دارد. دشمنی ها با او در حدی است که افراد نزدیک به او نیز از این کینه در امان نبوده اند. از جمله این افراد پدر ایشان حضرت ابوطالب علیه السلام است که از سوی دشمنان ولایت تا به امروز به کفر و شرک متهم شده و امروزه نیز وهابیت پلید همت خود را بر اشاعه این نظر اشتباه گذاشته است. و البته ادله بسیاری بر اثبات ایمان و مقام عالی این حامی بزرگ پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله، وجود دارد و تمامی ادله مخالفان ایشان پوچ و بی بنیان است.

۳. پس از دیدن فیلم محمد رسول الله آقای مجیدی با تمامی وجود این فیلم  را می ستایم.علاوه بر جلوه های بصری و تکنیکی عالی این فیلم، من میخواهم از لحاظ محتوایی این فیلم را تحلیل نمایم. از نظر من مجیدی از نظر محتوایی خوب توانسته به مقصود خود برسد. او دو قصد اصلی از این فیلم خود داشته است، یکی در مقابل دشمنان اسلام با نشان دادن جلوه رحمانی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله  و دیگری در برابر دشمنان مولی الموحدین علی علیه السلام با نمایش مقام والای ابوطالب علیه السلام و البته به نظر بنده مجیدی از هر دو جهت به خوبی توانسته حرف خود را بزند.

توضیح آنکه وی برای مبارزه با اتهام خشن بودن اسلام، با نشان دادن چهره ای مهربان و فوق العاده انسانی از دوران کودکی پیامبر خوبیها، به گونه ای عالی پاسخ بدخواهان را داده و این قصد خود را عالی به انجام رسانده است. او در این فیلم در حدی چهره پیامبر صلی الله علیه و آله  را عاطفی ترسیم کرده که در برخی صحنه ها تقریبا تمامی حضار در سینما تحت تاثیر قرار گرفته و اشک از چشمانشان جاری می شود.

برای رسیدن به هدف دوم نیز مجیدی به خوبی توانسته ایمان عالی حضرت ابوطالب را به ترسیم بکشد. او از این منظر نیز به بهترین شکل ممکن به جنگ وهابیت کثیف و خبیث رفته است. اثبات مقام عالی ابوطالب ع ادای دین این کارگردان به مقام عظمتی ولایت علوی است.

عید غدیر را فرصتی مناسب یافتم تا ضمن تقدیر از این اثر کم نظیر و معنوی به مقام پدر مولای متقیان علی علیه السلام ادای دینی نموده باشم تا شاید مشمول عنایات آن وجود نازنین شده باشم.
https://tabeshekosar.ir/vdciyzar.t1aqp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما