دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب : 25715
یکی از مراجع تقلید گفت: وقتی نظر مبارک مقام معظم رهبری بر این است که برجام در مجلس بررسی شود مسلم بدانید که عملی شدن این امر لازم است، چرا که ایشان به امور و مسائل کشور اشراف والایی دارند.
آیت‌الله علوی‌گرگانی:‌چه لزومی دارد که بخواهیم مسئله برجام را از مجلس دور نگه داریم
آیت‌الله سید‌محمد‌علی علوی گرگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در خصوص ضرورت بررسی برجام از سوی مجلس شورای اسلامی و تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص اظهار کرد: در تمام امور کشور فصل‌الخطاب مقام معظم رهبری هستند و هر مسئله‌ای که در این کشور بخواهد اجرایی شود باید به نظر مبارک ایشان رسیده ‌و ایشان نسبت به آن صحه گذاشته باشند.

*اجرای نظر مبارک مقام معظم رهبری ‌لازم است

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ما دارای رهبری این‌ چنین است که در راس امور قرار گرفته وقتی درباره مسئله برجام رهبری تاکید کردند که باید در مجلس برررسی شود دیگر مسائل حاشیه‌ای نباید در این خصوص مطرح شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: وقتی نظر مبارک مقام معظم رهبری بر این است که برجام در مجلس بررسی شود مسلم بدانید که عملی شدن این امر لازم است چرا که ایشان به امور و مسائل کشور اشراف والایی دارند، چه بسا این اشراف را ما و یا اعضای دولت نداشته باشند.

*رهبری آینده‌‌نگری دارند و نسبت به مسائل مختلف بصیرت والایی دارند

وی تصریح کرد: دولت‌هایی که سر کار می‌آیند و امیدواریم که خداوند ایشان را موفق بدارد ولی آنها در یک مقطع زمانی حضور داشته و در مقطع دیگر دولت دیگر روی کار می‌آید و شخصی که همیشه در راس این نظام حضور داشته و به مسائل اشراف کامل دارد وجود مبارک رهبری است و ما باید همه مسائل را با نظر مبارک ایشان اجرایی کنیم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطرنشان کرد: با توجه به این مسئله، ضروری است که حتما فرمایشات ایشان اجرا شده و بررسی برجام در مجلس صورت گیرد و دولت بهتر است که در این زمینه لایحه ارائه دهد.

*تصویب برجام در مجلس قانونی‌تر خواهد بود

وی با بیان اینکه ممکن است پرسیده شود که چه لزومی دارد برجام در مجلس بررسی شود، اظهار کرد: علت اینکه گفته می‌شود برجام در مجلس بررسی شود، این است که وقتی برجام به تصویب مجلس رسید مستحکم‌تر و قانونی‌تر خواهد بود و بعدا دیگر عده‌ای نمی‌توانند آن را مستمسک قرار دهند و بگویند که برجام در مجلس تصویب نشده بود و ایراد وارد کنند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: وقتی که در کشور دولتمردان، مردم و نمایندگان مجلس همه با هم برادر و برابر هستند و مردم‌سالاری دینی حاکم است چه لزومی دارد که بخواهیم مسئله برجام را از مجلس دور نگه داریم تا بعدا دستاوردی برای عده‌ای بشود که بخواهند ایراد وارد کنند.

وی تصریح کرد: همانگونه که رهبری و مردم دلسوز نظام هستند قطعا نمایندگان مجلس نیز که منتخبان ملت به شمار می‌روند دلسوز این نظام هستند و بهتر است که برجام مورد بررسی کارشناسی نمایندگان مجلس قرار گیرد.

* از تیم مذاکره‌کننده‌ تشکر و تقدیر کنیم

آیت‌الله علوی‌گرگانی یادآور شد: البته باید از تیم مذاکره‌کننده و عزیزانی که دو سال زحمت کشیده و در مذاکرات حاضر شدند تشکر و تقدیر کنیم چرا که ایشان همت بسیاری داشتند و توانستند ابرقدرت‌ها را سر جای خود بنشانند و به آنها بفهمانند اینگونه نیست که هرچه بخواهند انجام شود و باید به خواسته‌های ملت ایران توجه داشته باشند و ملت ایران اسلامی حاضر نیست عزت خود را با هیچ مسئله‌ای معامله کند.

وی بیان کرد: بسیار خوب است که از تیم مذاکره‌کننده تقدیر کرده و از ایشان حمایت کنیم و امیدواریم که در آینده نیز به نتایج بهتر برسیم.

* غربی‌ها ‌با تحمیل ‌خط قرمزها می‌خواهند بر کشور اشراف داشته باشند‌

این مرجع تقلید با اشاره به آیه « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ بِطَانَةً مِّن دُونِکُمْ...» گفت: خداوند می‌فرماید هیچگاه پشتوانه خود را از ابرقدرت‌ها نگیرید و اعتماد به این نباشد که برجام چنین و چنان شود، باید عزت خود را حفظ کرده و البته به مسائلی که در عرصه بین‌الملل قرار است اجرا شود نیز توجه کنیم و نباید به گونه‌ای باشد که بخواهند غربی‌ها مسائلی را به ما تحمیل کرده و خط قرمزها را زیرپا بگذارند و در کشور اشراف داشته باشند.

وی اضافه کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس خواسته رهبری را در خصوص بررسی برجام اجرایی کرده و در چارچوب قانون کار خود را به پیش ببرند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به تلاش برخی‌ها مبنی بر اینکه برجام به موضوعی برای ایجاد اختلاف تبدیل شود، گفت: دشمن در همیشه اوقات به دنبال دشمنی است و مهم‌ترین راه برای مقابله با دشمن حفظ اتحاد است.

وی در پایان با بیان اینکه اختلاف‌نظرهای کارشناسی و نظرات مثبت و منفی امری طبیعی است، اضافه کرد: البته در سالی که منتهی به انتخابات است همه باید مراقب باشند که بهانه دست دشمنان ندهند و وحدت خود را بیش از پیش تقویت کنند.
https://tabeshekosar.ir/vdcjiae8.uqeivzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما