دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : 25654
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دیدار شماری از خبرنگاران، ضمن تشکر و قدردانی از حضور خبرنگاران و رسانه ها در بیت ایشان در زمینه صفات لازم برای هر شخصی مطالب ارزنده ای بیان کرد.

وی عنوان کرد: در روایات برخی صفات وارد شده که فرموده این صفات برای هر انسانی در هر طبقه ای از بشریت اعم از خوب و بد لازم است و آن دو صفت راستگویی و ادای امانت است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: البته این دو صفت بیشتر برای خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه خبری واجب و لازم است که حرف های مصاحبه شونده را به طور صحیح بیان کنند.

وی با اشاره به این که بیان برداشت شخصی از سخنان مصاحبه شونده نوعی خیانت است، ابراز داشت: همین برداشت های شخصی و غیر واقع و پس و پیش کردن جملات، بسیاری اوقات مشکلات زیادی برای طرف مقابل به وجود می آورد.

استاد درس خارج حوزه علمیه تاکید کرد: خبرگزای ها سعی کنند عین کلمات شخص مصاحبه شونده را نقل کنند، چرا که در غیر این صورت مفهوم سخن عوض می شود و برداشت های ناصحیحی از آن به عمل می آید.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر وظیفه بزرگان و علما در پیشبرد میراث علمی گذشتگان برای ارتقای مذهب شیعه، افزود: علما و مراجع وظیفه خود را خوب می دانند بنابراین این سوال چندان جای بحث ندارد چرا که علما و بزرگان ما پیشوایان و حامیان دین هستند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای اصحاب رسانه ابراز امیدواری کرد تمام خبرنگاران و خبرگزاری ها بیش از پیش توفیق راستگویی و ادای امانت را داشته باشند
https://tabeshekosar.ir/vdcba0b5.rhbsspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما