دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : 2560
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به کنگره ملی سید نعمت الله جزایری، تاکید کرد: ایشان از استوانه‌ های مکتب جهانی علم و فقه و حدیث و اجتهاد بود که به حق از مفاخر بزرگ شیعه و از پیروان راستین ائمه طاهرین صلوات‌الله علیهم اجمعین و تجسم اخلاق اسلامی بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در آیین آغاز به کار کنگره ملی سید نعمت الله جزایری، محدث کبیر جهان تشیع، پیام آیت الله صافی گلپایگانی، مرجع عالیقدر تشیع قرائت شد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلّی الله علی سیدنا و نبینا حبیب اله العالمین أبی القاسم محمد و علی آله الطیبین الطاهرین سیما بقیة الله فی الارضین.

قال اللّه تعالى:

«ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِی السَّماء تُؤْتی ‏أُکُلَها کُلَّ حینٍ بِإِذْنِ رَبِّها»

السلام علیکم و رحمة‌الله

با عرض ادب و احترام خدمت حضار محترم، حضرات علماء اعلام و دانشمندان بزرگوار و نخبگانی که در این همایش باشکوه تشریف ‌فرما شده‌اند مطالبی را به عرض می‌رسانم:

مدرسه عالی تشیع و مکتب نورانی اهل‌البیت علیهم‌السلام در طول تاریخ و مرور اعصار، فرزانگان و رجال عظیم‌الشأن و علمای عالی ‌مقامی را پرورش داده که هر کدام در عصر خود از نوابغ و بزرگان عالم انسانیت و خادمان حقیقی دانش و معرفت و اساتید علوم و معارف و پاسداران دعوت انبیاء و راهنمای به سوی خدا بوده‌اند.

در ادامه پیام آمده است: این شخصیت‌های دینی و استوانه‌ های بزرگ ایمان، پاسدار ارزش ‌های والا و حافظ حدود و ثغور صراط مستقیم و مانع از نفوذ شیاطین و ابطال مبطلین و چراغ فروزان هدایت و تقوی و راستی و عدالت بوده‌اند.

یکی از این بزرگ ‌مردان که در آسمان علم و فقاهت و معارف قرآن و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام مانند آفتاب درخشید، بزرگ‌فقیه عالیقدر و محقّق عصر و صاحب کمالات بزرگ انسانی و فضایل اخلاقی مرحوم آیت‌الله‌العظمی سید نعمت‌الله جزایری اعلی‌الله مقامه ‌الشریف بود.

او یکی از استوانه‌ های مکتب جهانی علم و فقه و حدیث و اجتهاد بود که به حق از مفاخر بزرگ شیعه و از پیروان راستین ائمه طاهرین صلوات‌الله علیهم اجمعین و تجسم اخلاق اسلامی، و در زهد و پارسایی و قناعت و مناعت طبع کم ‌نظیر و در یک کلمه او نعمت بزرگ الهی برای مردم با ایمان و سالکان طریق هدایت و بندگی بود.

در ادامه پیام خواهیم خواند: مرحوم آیت‌الله العظمی جزایری صاحب ده‌ ها کتاب نفیس فقهی، حدیثی، تفسیری، اصولی و تاریخی بود که هر کدام آنها از اهمیت خاصی برخوردار و دارای ارزش والا و بالای علمی است و نیز آن بزرگوار در جمع‌آوری کتاب گران‌سنگ بحار الأنوار، یار و کمک‌ کار بزرگ برای مرحوم علامه مجلسی بود چنان چه خودش می‌گوید: «من در وقت تألیف بحار الأنوار شب و روز در خدمت علامه مجلسی بودم و در حل بعض احادیث مشکله با همدیگر بحث می‌کردیم و همیشه در خدمت ایشان بودم.»

اینجانب چه بگویم درباره چنین شخصیت بزرگ جهان علم و ادب که به حق ستاره‌ای بود که در آسمان مکتب حقه تشیع نورافشانی می‌کرد و امروز ما در مقابل یک این‌ چنین بزرگانی قرار گرفته‌ایم. آیا می‌توان حق آنان را به جامعه انسانیّت اداء نمود؟

این پیام می افزاید: این همایش و همایش‌ های دیگر که آثار و برکات خوبی انشاءالله در شناختن علماء و مفاخر دین به نسل جدید دارد از کوچک ترین کارهایی است که ما توانسته‌ایم در معرفی آن بزرگواران انجام دهیم.

آنان حق بزرگی دارند و ما انشاءالله بتوانیم افکار بلند و آرمان‌ های مقدس آنان را برای تشنگان علم و ادب بازگو کنیم و الگوهای بزرگ کمال و رشد و ترقّی بشریت را به مردم معرّفی نماییم.

در پایان از تمام بزرگان و عزیزانی که این همایش با عظمت را برگزار نموده‌اند تقدیر و تشکر می‌نمایم و توفیقات همگان را در ظل عنایات حضرت ولی‌الله ‌الاعظم ارواح ‌العالمین له ‌الفدا مسئلت دارم.

۱۶ربیع الثانی۱۴۳۴/لطف‌الله صافی.
https://tabeshekosar.ir/vdce.p8wbjh8n79bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما