پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب : 25205
زندگی خود را در راه رسیدن به چه چیزی می‌گذرانیم/ بیکاری یکی از عوامل سوق دادن انسان به گناه است
به گزارش تابش کوثر به نقل از «خبرگزاری دانشجو»  حجت الاسلام محسن قرائتی امشب در طرح اندیشه‌های آسمانی که در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، در طرح این پرسش که عمرتان را چگونه می‌گذراندید؟، گفت: عمر طبیعی انسان ۷۵ سال است و چنانچه میانگین آن را حدود ۵۰ سال در نظر گیریم باید این‌گونه تحلیل کرد که یک فرد در طول این ۵۰ سال، ۳۰ سال را به کار کردن می‌گذراند و ۲۰ سال دیگر را بازنشسته است.

وی با اشاره به این مطلب که حاصل ۳۰ سال کار کردن انسان یک آپارتمان ۶۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: انسان باید از خود بپرسد که آیا حیف نیست که ۵۰ سال زندگی خود را تنها برای خرید یک آپارتمان هزینه کند؟. ما باید بدانیم که زندگی خود را در راه رسیدن به چه چیزی می‌گذرانیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: برخی در زندگی تنها به دنبال شهوت هستند به طور مثال روزی جوانی از من خواست تا برایش دعا کنم که فوتبالیست اول دنیا شود. به او گفتم چرا می‌خواهی فوتبالیست شوی؟ گفت: زیرا این‌گونه همه مردم مرا خواهند شناخت. گفتم پس دعا می‌کنم که کوه هیمالیا شود زیرا همه کوه هیمالیا را می‌شناسند. پسر در جواب گفت: می‌خواهم مشهور شوم تا همه دنیا مرا ببینند و من نیز در جواب گفتم همه دنیا فیل‌ها را نیز می‌بینند.

حجت الاسلام قرائتی در ادامه خاطرنشان کرد: انسان باید بداند در هر پستی که باشد چه رئیس جمهور یا مدیر و یا هر شغلی دیگری، روزی می‌رسد که باید از آن پست کناره‌گیری کنند. بنابراین بدانید که ۵۰ سال عمر خود را در چه راهی هزینه می‌کنید.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که در قرآن از دو دسته خاسرین و پیروزان در معامله یاد می‌کند، گفت: افرادی که در معامله ضرر کرده‌اند نمی‌دانستند که عمر خود را در چه راهی می‌گذرانند؛ اما کسانی که پیروز شدند عبادت را سرلوحه کار خود قرار داده بودند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به جوانان دنیا را بازار دانست و خاطرنشان کرد: مراقب باشید عمرتان را در راهی هزینه کنید که در آینده حسرت گذشته‌ها را نخرید.

حجت الاسلام قرائتی در ادامه بر داشتن نیت خالص در انجام کارها تاکید و تصریح کرد: سعی کنید نیت بی‌نیازی داشته باشید به این معنا که زمانی که آب می‌نوشید بگویید الحمدالله. این نوع آب خوردن می‌شود آب خوردن میلیاردی.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ناکارآمدی نظام آموزشی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: دانشجویان ما چهار سال دانشجو هستند که چنانچه حساب کنیم تنها هشت ماه در طول این چهار سال را به دانشگاه می‌روند و در نهایت نیز مشاهده می‌کنید در طول این هشت ماه هر چه خوانده‌اند کاربردی نبوده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر این‌که علم، داشتن مدرک نیست، ابراز داشت: اکثر کتاب‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند منجر به انتقال علم نمی‌شوند بلکه تنها به ترجمه علم پرداخته‌اند.

حجت الاسلام قرائتی ضمن اشاره به این نکته که نظام آموزشی کشور باید در طول این چهار سال به دانشجویات مهارت بیاموزد، گفت: انسانی که هنر ندارد بیکار خواهد ماند و بیکاری یکی از عوامل سوق دادن انسان به گناه است.

وی خطاب به جوانان تاکید کرد: منتظر نباشید دولت برای‌تان شغل ایجاد کند، خودتان به دنبال یافتن شغل باشید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان بخش سخنان خود گفت: جوانان در امر ازدواج سختگیری نکنند چنانچه مشاهده کردند طرف مقابل و خانواده‌اش مناسب هستند ازدواج کنند.
https://tabeshekosar.ir/vdcdkx0x.yt0kz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما