جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : 2512
حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی:

رواج گناه از دلایل بروز مشکلات اقتصادی است

رواج گناه از دلایل بروز مشکلات اقتصادی است حضرت آیت الله علوی گرگانی، یکی از دلایل بروز مشکلات اقتصادی را گناه و عصیان دانسته و تاکید کردند: دلبستگی به دنیا انسان را از حقایق دور می کند.
رواج گناه از دلایل بروز مشکلات اقتصادی است
به گزارش خبرگزاری حوزه، استاد دروس خارج حوزه علمیه قم، امروز دوشنبه در دیدار جمعی از دانش آموختگان مرکز آموزشی کوثر با تاکید بر ضرورت عملی کردن معارف الهی در زندگی انسان، اظهار داشتند: اگر انسان تنها با گوش ظاهر سخن حق را بشنود و آن را فراموش کند، نمی تواند بهره برداری خاصی هم از آنها داشته باشد.

ایشان افزودند: بر اساس روایات، سکوت و گوش کردن حقایق، علم حقیقی محسوب می شوند، به شرطی که پس از آن هم بر مبنای همان حقایق عمل شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی، ضرورت بکارگیری معارف ناب الهی توسط بندگان خدا را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کردند: رسالت تمام ۱۲۴ هزار پیامبری که از سوی خداوند مبعوث شدند، بیداری انسان ها بود.

معظم له با اشاره به این که دلبستگی به دنیا انسان را از حقایق دور می کند، ادامه دادند: چنانچه آدمی متوجه باشد که روز قیامتی در کار است و سرانجام نتیجه تمام اعمالش را خواهد دید، آن گاه در رفتار و گفتار خود را تغییر می دهد و همواره به فکر روز حساب خواهد بود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به لزوم حسابرسی اعمال، تصریح کردند: همه انبیا و جانشینان آنها سعی داشتند امت ها را متوجه این حقیقت سازند که باید حساب اعمال و رفتار خود را قبل از آن که به حسابشان رسیدگی شود، داشته باشند.

ایشان یاداورشدند: جنایات صورت گرفته در تاریخ نشان دهنده این حقیقت است که ظالمان هیچ عقیده ای به قیامت و سرانجام کار خویش نداشتند، به طور نمونه عمر سعد به طمع پست و مقام حاضر شد، عزیزترین انسان روی زمین را به شهادت برساند.

معظم له با بیان این که بسیاری از انسان ها همین رویه را در طول تاریخ در پیش گرفتند، ابراز کردند: گناه و آلودگی همچون پرده ای در مقابل چشم و قلب انسان مانع از دیدن حقایق می شود و همین امر سبب می گردد انسان در مسیر گناه و عصیان حرکت کند و از خداوند غافل باشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که یکی از دلایل مشکلات اقتصادی، گناه و عصیان است، تاکید کردند: بر اساس روایات چنانچه خداوند بر قومی غضب کند، اما قصد نداشته باشد بر آنها عذاب نازل کند، گرانی و کوتاهی عمر را برای آن امت در نظر می گیرد
https://tabeshekosar.ir/vdcb.8b5urhbs5iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما