پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : 25068
حضرت آیت­ الله سبحانی گفت: باید توجه داشت که کشور به سوی پیری نرود و همیشه جوان داشته باشیم و نبوغ و خدمت در جوانان پیدا شود و اگر جوانان نبودند صدام بر این کشور حکومت می­کرد و جوانان با قوه جسمانی و علم خود دشمن را عقب راندند.
آیت ­الله سبحانی:نباید اجازه دهیم جمعیت کشور به سمت پیری برود
به گزارش  خبرگزاری رسا، حضرت آیت­الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیأت همراه خاطرنشان کرد: اخبار حوزه سلامت را از روزنامه­ها خوانده بودم، اما به این گستردگی اطلاع نداشتم و این کتابی که به دست ما رسیده است و خوانده­ام، واقعا بخش جامعه­ای است.

این مرجع تقلید ضمن تشکر از فعالیت های وزارت بهداشت اظهار داشت: بنده تصور می­کردم که نظر جنابعالی تنها به بیمارستان­ها است، اما هنگامی که بخش غذا را مطالعه کردم، کنترل غذاهایی که جوانان به عنوان غذای حاضری می­خورند و در کتاب آمده بود، توجه­تان به این مسائل قابل تشکر است که به غذاها هم توجه داشته­اید.

وی به رابطه فقه و پزشکی پرداخت و تصریح کرد: فقه اسلامی همیشه با اطبا همراه بوده است؛ یعنی در حقیقت فقه ما با نظریات شما کمال پیدا می­کند؛ به عنوان مثال در مصرف آب درباره تیمم و غسل اگر ضرر دارد یا ندارد را می­گوییم بروید از پزشک بپرسید که اگر گفت ضرر دارد، تیمم کنید؛ قول پزشکان ثقه برای ما حجت است.

حضرت آیت­الله سبحانی با اشاره به اینکه باید خدمات بیشتری به قم ارائه شود، گفت: حجت­الاسلام والمسلمین روحانی که به قم آمدند، درباره وضعیت بیمارستان­های قم نوشته­ای را به ایشان دادم که ایشان قول عمل به آن را دادند و قول دادند که بیمارستان ۱۰۰۰ تخت­خوابی در قم درست کنند؛ کارهایی انجام شده است، اما نسبت به قم توجه بیشتری داشته باشید و قم قبه­الاسلام است و از کشورهای مختلف در این شهر زندگی می­کنند و شهری دور افتاده نیست، بلکه شهری چهار طریق است.

این مرجع تقلید با اشاره اهمیت افزایش جمعیت خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که کشور به سوی پیری نرود و همیشه جوان داشته باشیم و نبوغ و خدمت در جوانان پیدا شود و اگر جوانان نبودند صدام بر این کشور حکومت می­کرد و جوانان با قوه جسمانی و علم خود دشمن را عقب راندند.

وی افزود: روایات، کثرت جمعیت را نعمت الهی می­داند و خدایی که خلق می­کند، روزی را می­دهد و از آقای ایرانی­خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی قم تشکر می­کنم که شب و روز نسبت به مراکز پزشکی توجه دارند.

حضرت آیت­الله سبحانی اظهار داشت: این کارها مشکل است و نباید مشکلات شما را خسته کند؛ مشکلات وجود دارد، اما با عزم راسخ خود آنها را حل کنید
https://tabeshekosar.ir/vdcaawnu.49nmi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما