جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : 2447
آیت‌الله علوی گرگانی مسؤولان را به اطاعت از فرامین الهی و تبعیت از رهبری توصیه کرد و با بیان این‌که توجه به این امور موجب قبولی اعمال انسان می‌شود، گفت: قدرت طلبی اعمال انسان را ضایع می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در جمع گروهی از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان این‌که ایمان قلبی امری تأثیرگذار در زندگی انسان‌ است،‌ گفت: انسان‌هایی که اعتقادات آنها بر اساس مبانی دینی شکل گرفته به سعادت می رسند.
وی با اشاره به آگاهی خدا از اعمال و رفتار انسان‌ها، ابراز کرد: انسان همیشه محتاج پروردگار عالم و خداوند نیز به همه اسرار بندگان آگاه است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که شناخت خداوند برای همه میسر است، اظهار کرد: کسانی که دارای علم و سواد آنچنانی نیستد گاهی از افراد تحصیل کرده و دانشمند به خدا نزدیک‌تر هستند.
آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت خدمت خالصانه در نظام اسلامی تأکید کرد‌ و گفت: اگر مسؤولان اطاعت از فرامین الهی را در دستور کار خود قرار دهند و از ولی امر جامعه نیز تبعیت کنند اقدامات آنها از ارزش بالایی برخوردار خواهد بود.
وی با اشاره به آیات و روایات ارزش اعمال انسان‌ها را به نیت‌های آنها دانست و ابراز کرد: ملاک ارزش گذاری در کارها به نیت‌های افراد بستگی دارد و همه باید نیت‌های خود را برای خدمت به نظام اسلامی خالص کنیم.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: آفت عمل صالح و خالص، هوای نفس است و همه باید مراقب خود باشیم که هوای نفس بر ما غلبه نکند.
آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که اگر مسؤولان برای رضای خدا کار کنند، مشکلات برطرف خواهد شد، گفت:‌ کار برای خدا و در جهت پیروی از ولی فقیه سبب قبولی اعمال و رسیدن کشور به موفقیت و پیروزی می‌شود و توجه به قدرت طلبی اعمال انسان را ضایع می‌کند
https://tabeshekosar.ir/vdci.5arct1a5ybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما