جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : 2403
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که تبعیت از رهبری موجب سعادت مسؤولان و آمرزش گناهان آنها می‌شود، گفت: مسؤولان نباید از طرف خود نظری بدهند که مخالف نظر بزرگ‌ترها باشد.
تاکید آیت الله علوی گرگانی بر تبعیت بی چون و چرای مسؤولان از رهبری
به گزارش خبرنگار خبرگزری رسا، آیت‌الله علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از شرکت کنندگان دوره بصیرت عقیدتی تربیت تعالی، با بیان‌ این‌که عده‌ای فقط ادعای محبت به اهل بیت(ع) و رهبران دینی را دارند، گفت: خداوند در پاسخ این افراد می‌فرماید؛ اگر شما درست می‌گویید باید از سخنان ایشان پیروی و اطاعت داشته باشید.
وی با اشاره به این‌که محبت‌های ما به خدا نوعا ظاهری است و مغز ندارد، اظهار کرد: برخی فقط سخن از اطاعت و پیروی دارند و در مقام عمل برنمی‌آیند از این‌ور محبت آنها پوشالی و ظاهری است.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که سخنان و رهنمودهای خدا برای همه است و کسی نمی تواندخود را از این قاعده مستثنی کند، ابراز داشت: انسان در قبال فرامین الهی هرگونه رفتار کند نتیجه‌ آن اعمال به خودش می‌رسد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه سعادت انسان را در گرو تبعیت از ائمه معصومان(ع) رهبری و مراجع تقلید دانست و تصریح کرد: اگر واقعا بزرگان و مراجع را دوست داریم باید از آنها تبعیت کنیم.
وی با اشاره به آیات قرآن گفت: اگر بندگان خدا را دوست داشته باشند و تبعیت کنند خدا نیز آنها را دوست خواهد داشت.
آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: هر که حرف پیامبر(ص) را گوش دهد حرف خدا را گوش داده چون خدا در قرآن فرموده است پیامبر از خودش حرف نمی‌زند و از گفتارش از جانب خدا است از این‌رو اطاعت از پیامبر اطاعت از خدا است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر اهمیت دوره‌های بصیریت، اظهار کرد: دور ه بصیرت یعنی این‌که به صورت ظاهری مسلمان نباشیم و افزون بر زبان عمل هم داشته باشیم.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب در جمع مردم تبریز، بر ضرورت تبعیت مسؤولان از رهبری تأکید کرد و گفت: رهبری تذکر دادند که انسان باید در تمام شرایط مطیع و فرمانبردار بزرگ‌ترها باشد.
وی با بیان این‌که تبعیت از رهبری موجب سعادت مسؤولان و آمرزش گناهان آنها می‌شود، ابراز کرد: مسؤولان نباید از طرف خود نظری بدهند که مخالف نظر بزرگ‌ترها باشد؛ اگر مطیع رهبری شدیم خدا نیز ما را دوست داشته و گناهان ما را می‌بخشد.
https://tabeshekosar.ir/vdca.wnuk49nye5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما