جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 23924
حضرت آیت الله سبحانی با تشریح آسیب‌های شبکه‌های ماهواره‌ای، گفت: اسلام با رسانه‌های اجتماعی مخالف نیست؛ بلکه با برنامه‌های غیر اخلاقی و فساد برانگیزی که سلامت خانواده و اجتماع را به خطر می‌اندازند مخالف است.
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار شد به تفسیر سوره احزاب پرداخت و اظهار داشت: در زمانی که دختران را زنده به گور می‌کردند؛ قرآن به یکسان بودن طبیعت زنان و مردان اشاره کرده است.

مفسر برجسته قرآن کریم افزود: در جوامع اروپایی تا چند سال پیش برای زنان ارزش قائل نبودند و آنها را انسان نمی‌دانستند؛ اما قرآن در عصر نزول به یکسان بودن طبیعت و صفات زن و مرد اشاره کرده است و اختلاف حقوقی آنها را از روی مصالحی ذکر می‌کند.

وی به سخن تورات جدید درباره زنان اشاره کرد و گفت: در این کتاب، خلقت زنان وابسته به خلقت مرد دانسته شده است؛ اما در قرآن بهترین بیان برای آفرینش زنان آورده شده است و از نظر طبیعت میان آنها تفاوتی قائل نیست.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به ویژگی مردان و زنان مؤمن خاطرنشان کرد: زنان و مردان مؤمن که صداقت در زبان، گفتار و رفتار دارند؛ در پیشگاه خداوند یکسان هستند؛ چنان که اگر مردم را به عمل نیکی توصیه می‌کنند، نخست خود عامل هستند.

وی صبر و استقامت را ویژگی دیگر زنان و مردان مؤمن خواند و یادآور شد: صبر انواع مختلف دارد؛ صبر بر عبادت، معصیت و مصیبت؛ چنان که در تاریخ برای هر موردی مصادیق فراوانی وجود دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به خضوع و خشوع مؤمنان در برابر خداوند اشاره و تأکید کرد: میان خوف و خشوع تفاوت وجود دارد؛ زیرا خوف از روی ترس از جهنم است؛ اما خشوع از روی محبت و تواضع نسبت به خداوند است.

وی در ادامه به آسیب‌های شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره و تصریح کرد: اسلام با تلویزیون، ماهواره‌ و رسانه‌های اجتماعی مخالف نیست؛ بلکه با برنامه‌های غیر اخلاقی و فساد برانگیزی که سلامت خانواده و اجتماع را به خطر می‌اندازند مخالف است و اگر هشداری در این باره داده می شود به خاطر جنبه های مفسده انگیز است.

این مرجع تقلید یادآور شد: هیچ گاه نباید خدا را فراموش کنیم؛ چنان که حضرت یعقوب(ع) هنگام جدا شدن از فرزندش حضرت یوسف(ع) این نکته را به ایشان یادآوری کردند.

حضرت آیت الله سبحانی گفت: در پیشگاه خداوند، ملاک حال فعلی افراد است؛ و ملاک قضاوت ما درباره افراد نیز باید پایان عمر آنها باشد؛ چنان که بلعم باعورا کسی بود که آیات الهی بر وی نازل می‌شد؛ اما در نهایت کافر شد
https://tabeshekosar.ir/vdcjxhe8.uqet8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما