شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
جمعه ۱۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 23824
دولت حاضر حرکت مهمی را در حوزه بهداشت و درمان و سلامت جامعه شروع کرده و اقدامات عملی محسوسی در این زمینه داشته است و می‌توان گفت این برنامه علاوه بر اینکه به حوزه سلامت کمک کرده، موجب آبروی بیشتری برای نظام اسلامی و دولت هم شده است و مردم هم آرامش بیشتری یافته‌اند.
به گزارش وب دا  آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی شب گذشته در نشست هم‌ اندیشی خیرین سلامت استان قم که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه این محفل و مجلس یکی از بهترین مراسم‌هایی است که در آن حضور یافته است بر جایگاه رفیع خدمت‌رسانی به مردم در اسلام تأکید کرد.

وی تصریح کرد: در دعای روز پنجشنبه از خداوند درخواست پنج هدیه داریم یکی از آنها سلامتی است تا ابزاری باشد برای اطاعت و عبادت و در ادامه هم امکانات مالی، امنیت، رزق حلال و دوری از مشکلات درخواست می‌شود.

این مرجع عالی قدر گفت: پیامبر اسلام در حدیثی می‌فرمایند: "بهترین مردم کسی است که بهترین خدمت را به دیگران انجام دهد"همچنین در روایت دیگری از امام صادق(ع) می‌بینیم که ایشان به یکی از یارانشان فرمودند: "طواف خانه خدا را رها کن تا بتوانی مشکل برادر مومن خود را حل کنی" حتی امام حسن (ع) نیز روزی اعتکاف در مسجد را رها کردند تا به مشکل یکی از مسلمانان بپردازند.

ایشان ادامه داد: از امام حسن(ع) نقل شده که پیامبر اسلام فرمودند: "کسی که در برآوردن نیاز برادر مسلمانش سعی کند، مانند فردی است که ۹ هزار سال عبادت کند در حالیکه روزها روزه بدارد و شب‌ها به عبادت مشغول باشد".

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه دولت حاضر حرکت مهمی را در حوزه بهداشت و درمان و سلامت جامعه شروع کرده و اقدامات عملی محسوسی در این زمینه داشته است، عنوان کرد: البته می‌توان گفت این برنامه علاوه بر اینکه به حوزه سلامت کمک کرده، موجب آبروی بیشتری برای نظام اسلامی و دولت هم شده است و مردم هم آرامش بیشتری یافته‌اند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: هنوز به پایان راه نرسیده‌ایم بلکه در شروع آن قرار داریم بنابراین لازم است این امور تداوم یابد تا زمانی که در تمام زمینه‌ها خودکفا شویم.

ایشان در ادامه اسلام را دینی جمعی دانست و با اشاره به فعالیت مجمع خیرین حوزه سلامت خاطرنشان کرد: اینکه توانسته‌اید با کمک یکدیگر، مجمع خیرین حوزه سلامت را به وجود آورید و هزاران مرکز درمانی را احداث یا تکمیل کنید، اقدامی مهم و ذخیره یوم‌المعاد است، چرا که انسان تا زنده است باید فکری به حال آخرت خویش کند چراکه بعدها ممکن است وارثان، چنین کاری انجام ندهند.

در این دیدار دکتر هاشمی وزیر بهداشت، دکتر ایرانی خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، سید عباس پور هاشمی قائم مقام مجمع خیرین سلامت کشور و جمعی از مسوولان و مدیران حضور دشتند
https://tabeshekosar.ir/vdci5var.t1apr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما