جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : 23113
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با انتقاد از کسانی که معتقدند فضای اختلاط در دانشگاه ها مشکلی را ایجاد نمی کندگفتند: باید این افکار را مجاب کرد که اختلاط دختر و پسر در دانشگاه ها زمینه ساز فساد است و به تحصیل آنان لطمه وارد می کند.
اختلاط در دانشگاه زمینه ساز فساد است و به تحصیل دانشجویان لطمه می زند
به گزارش تابش کوثر به نقل از خبرگزاری«حوزه»، این مرجع تقلید در دیدار مدیرکل نظارت و ارزیابی ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، ضمن ابراز خرسندی از توفیقات دانشگاه دخترانه حضرت معصومه(س) اظهار داشتند: این کاری که صورت گرفته است کار بسیار بزرگی است که باید دستاوردهای آن برای مردم تبیین شود.

معظم له ادامه دادند: همه باید تلاش کنیم تا این الگو به موفقیت کامل برسد چراکه این اقدام مرضی رضای حضرت ولی عصر(عج) است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه با انتقاد از کسانی که معتقدند فضای اختلاط در دانشگاه ها مشکلی را ایجاد نمی کند اظهار داشتند: باید این افکار را مجاب کرد که اختلاط دختر و پسر در دانشگاه ها زمینه ساز فساد است و به تحصیل آنان لطمه وارد می کند.

ایشان ادامه دادند: در بسیاری از کشورها دانشگاه ها و مراکز علمی خاص خواهران وجود دارد و این مراکز آزادانه به فعالیت های علمی گسترده می پردازند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با اشاره به نام این دانشگاه اظهار داشتند: آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز می بایست این دانشگاه را حمایت کنند تا روند توسعه آن تکمیل گردد.

ایشان هشدار دادند: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد تا این دانشگاه و دانشگاه هایی این چنین در مسیر خود با شکست مواجه نگردند. چرا که این باعث مشکلات بسیاری خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به رشته های دایر در دانشگاه حضرت معصومه(س) تأکید کردند: باید رشته های آموزشی این دانشگاه متناسب را رشته های مورد نیاز خواهران باشد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سیاست شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر هدایت خیرین به سمت مشارکت در حوزه علم و فناوری این اقدام را بسیار پسندیده و مفید ارزیابی کردند.

معظم له در پایان افزودند: حمایت از این اقدام برای همه ضرورت دارد و اینجانب نیز به سهم خود از چنین کاری حمایت خواهم نمود.

در ابتدای این دیدار دکتر علی رضا باقری ثالث در سخنانی با اشاره به تأسیس این دانشگاه دخترانه اظهار داشت: در ابتدای راه اندازی این دانشگاه مخالفینی داشت. اما اکنون خوشبختانه شاهد موفقیت های این دانشگاه که مبتنی بر افکار مراجع عظیم الشأن تقلید است، می باشیم.

وی ادامه داد: اخیراً مجمع خیرین دانشگاه حضرت معصومه(س) با هدف حمایت از این دانشگاه تشکیل شده است و از محضر حضرتعالی استدعا داریم تا خیرینی که به شما مراجعه می نمایند به سمت زمینه های خیر در این دانشگاه هدایت فرمایید.

در ادامه مهدی اسکندری دبیر هیأت مؤسس مجمع خیرین دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز ضمن سخنانی با اشاره به اینکه صرف حمایت از این دانشگاه خود کار خیر است افزود: حمایت از این دانشگاه نشر عملی عفاف است.

وی با اشاره به تجربه تلخ دانشگاه تک جنسیتی فاطمیه قم افزود: با تلاش کنیم و به گونه ای حمایت کنیم تا تجربه ایجاد دانشگاه حضرت معصومه(س) هرگز منجر به شکست نشود.

دکتر سید مجتبی خیام نکویی نیز در این دیدار طی سخنانی با اشاره به سیاست های ابلاغی به شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص هدایت خیرین به سمت حوزه علم و فناوری اظهار داشت: خوشبختانه تا کنون فعالیت های بسیار خوبی در زمینه های مختلف توسط خیرین صورت گرفته است که این تلاش ها در خور ستایش است لکن اکنون باید زمینه مشارکت آنان به سمت اولویت های روز کشور هدایت شود و امروز حوزه علم و فناوری دارای اولویت بسیاری است.
https://tabeshekosar.ir/vdcjtve8.uqetvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما