شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 2261
رییس عالی حوزه علمیه اصفهان با ارسال نامه ای به رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خواستار تاسیس مرکز" بین المللی اخلاق" شد.
به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حضرت آیت الله مظاهری در این نامه که امروز در آیین رونمایی از ˈ کتاب دانش اخلاق ˈ در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان قرائت شد، از رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خواستند تا با بهره گیری از مشورت دانشوران حوزوی و دانشگاهی و جلب سایر مراکز و نهادهای فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تاسیس بنیاد بین المللی اخلاقˈ را با هدف ایجاد مرکزی بر پایه دانش و بینش و انجام تحقیقات و پژوهش های اخلاقی و برنامه ریزی برای ترویج اخلاقیات پیگیری کند.

ایشان حوزه تصریح کردند: به منظور برنامه ریزی و تدبیر شایسته برای انجام فعالیت های علمی همراه با اقدامات عملی در جهت بسط اخلاق و اخلاقیات، مناسب می دانم تا مرکزی با عنوان ˈ بنیاد بین المللی اخلاق ˈ تشکیل شود که ترویج علمی و عملی دانش اخلاق را در سطوح مختلف وجهه و همت خود قرار داده و زمینه های لازم را برای تلاش ها و اقدام های گسترده تر در این جهت فراهم سازد.

حضرت آیت‌الله مظاهری، با اشاره به اهمیت عمل به اخلاق در معارف حیات بخش قرآن و عترت همچنین نقش برجسته تعالیم و اندیشه های اخلاقی در اصلاح و تهذیب انسان و جامعه، افزودند: ضرورت دارد تا تلاش های هرچه بیشتری برای گسترش دانش اخلاق، انجام پذیرد.

ایشان خاطرنشان کردند: آنچه در روزگار معاصر در جامعه ما و سایر جوامع بشری از ناهنجاری های اخلاقی و عدم پایبندی به فضیلت های الهی و انسانی جریان دارد، این ضرورت و اقتضاء را مضاعف می نماید.
https://tabeshekosar.ir/vdcc.eqia2bqisla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما