جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۱
کد مطلب : 22483
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: کار حضرت آن است که اول جامعه را عاقل می کند و بعد عدل و داد را در جامعه گسترش می دهد.
به گزارش خبرنگار شفقنا، این مرجع تقلید در پایان درس تفسیر قرآن کریم ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت به طلاب توصیه کرد: ارتباط خود با حوزه علمیه را قطع نکنید، تدریس یا مباحثه کنید و نواری از اساتید خود گوش کنید.

او با بیان اینکه شما به وجود حضرت ولی عصر وابسته اید، گفت: امام زمان دو کار می کند که یکی مهم است و آن اجرای عدل و داد است که این به عهده مسئولین است و همه ما در این زمینه سهیم هستیم و دیگری اهم از عدل و داد است که به برکت دست حضرت، عقل مردم زیاد می شود و این به مراتب بالاتر از عذل است.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: جامعه ای عدل مدار است که عقل محور باشد جامعه ای عقل محور است که عدل را تحمل کند لذا نه بیراهه می رود و نه راه کسی را می بندد نه اختلاس می کند نه بی عرضگی نشان می دهد.

او با بیان اینکه علما باید جامعه را به عقل، علم و درایت دعوت کنند، افزود: جامعه را می توان عادل کرد اما چگونه عاقل کنیم. حدیثی داریم که ما را متحیر می کند و آن اینکه حضرت ولی عصر دستی بر سر مردم می کشد و آنها را عاقل می کند.

این مرجع تقلید بیان داشت: مهم ترین کار به دست شماست کاری که عوامانه است به مردم باید بگوئیم چه می خواهید و بعد معارف بلند روایات و آیات را برای آنها بیان کنیم.

او تصریح کرد: کار حضرت آن است که اول جامعه را عاقل می کند و بعد عدل و داد را در جامعه گسترش می دهد و باید روایات در این زمینه را مطالعه کنید. جامعه عاقل را می توان به عدل و داد دعوت کرد وگرنه با زور بسیار مشکل است که جامعه را عادل کرد.

آیت الله جوادی املی با بیان اینکه خداوند چه قدرتی به ذخیره آخرین خود داده است به روایتی در خصوص شان امام زمان اشاره کرد و گفت: وقتی نام مبارک حضرت ولی عصر(عج) را در حضور امام رضا(ع) بردند به احترام حضرت ولی عصر برخاست و دست بالای سر برد.
https://tabeshekosar.ir/vdcip5ar.t1arv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما