جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۰۶
کد مطلب : 2239
وقتی رهبری سخنی را مطرح کرده و یا دستوری می‌دهند مسؤولان باید به آن گوش دهند و بدانند که در صورت عدم توجه به فرامین رهبری زحمات گذشته آنها بر باد خواهد رفت
عدم توجه به فرامین رهبری زحمات گذشته مسؤولان را هدر می‌دهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دهه فجر انقلاب اسلامی را «ایام العبرة» خواند و گفت:‌برخی از روزها برای انسان عبرت آموز هستند و ایام دهه فجر نیز از چنین حالتی برخوردار است.
وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) بر ضرورت پندآموزی از گذشته تأکید کرد و ابراز داشت:‌ انسان باید با چشم دل از گذشتگان درس گیرد و در این صورت است که انسان به فکر عبادت و بندگی خدا می‌افتد و از اعمال خلاف پرهیز می‌کند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه فلسفه تکریم و بزرگداشت دهه فجر را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: بزرگداشت دهه فجر و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه برای این‌ است که مردم یاد و خاطره این روز بزرگ را گرامی دارند.
آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: افراد فراوانی برای پیروزی انقلاب اسلامی خون‌ خود را نثار کردند و در این راه زجرها کشیده‌اند از این‌رو باید با حضور در صحنه از خدمات آنها قدردانی کرد.
وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی، اظهار کرد: راه غلبه بر دشمنان و توطئه‌‌های آنها شناخت رهبری، تبعیت از ایشان و توجه به وحدت در میان مردم و مسؤولان است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که دشمنان به دنبال عدم موفقیت و استقلال کشور هستند، گفت: همه باید مراقب باشیم و بدانیم که دشمن دست از توطئه‌های خود برنمی‌دارد و به دنبال این است که استقلال ما را گرفته تا زیر سلطه آنها برویم.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَکُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِیِّ وَلَا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ کَجَهْرِ بَعْضِکُمْ» گفت: اسلام دین ظریفی است و برای همه امور برنامه دارد و این آیه نیز نشان می‌دهد که انسان باید در برابر ولی جامعه که آن زمان پیامبر(ص) و امروز نیز برعهده ولایت فقیه است تبعیت و حرف شنوی داشته باشد.
این استاد برجسته درس خارج ادامه داد: مخالفت با رهبر جامعه عمل انسان را تباه می‌کند و حسنات و زحمات او را از بین می‌برد.
وی بر ضرورت اطاعت از فرامین و رهنمودهای رهبری تأکید کرد و گفت: وقتی رهبری سخنی را مطرح کرده و یا دستوری می‌دهند مسؤولان باید به آن گوش دهند و بدانند که در صورت عدم توجه به فرامین رهبری زحمات گذشته آنها بر باد خواهد رفت.
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان بیان داشت: همه دستوراتی که خداوند در قرآن مبنی بر اطاعت از ائمه معصومان(ع) آورده در مورد رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نیز صدق می‌کند و مردم باید از این بزرگواران حرف شنوی داشته باشند
https://tabeshekosar.ir/vdch.xnit23niwftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما