دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : 22329
حضرت آیت الله علوی گرگانی جنایات وحشیانه آل سعود در یمن را نشانه بی ایمانی آنها دانست و گفت: بمب ریختن بر سر زن‌ها و کودکان بی گناه که هنر نیست، اگر مرد هستید با جنگجویان بجنگید.
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان نیروی انتظامی کشور با اشاره به این که ماه رجب متعلق به امیرالمؤمنین(ع)، ماه شعبان برای پیامبر(ص) و ماه رمضان، ماه خدا است، اظهار داشت: انسان ها هر ساله باید این سه مرحله را طی کنند.

وی افزود: مرحله نخست ماه ولایت است؛ در این ماه میهمان امیرالمؤمنین(ع) و اولادش هستیم بنابراین در زمان ما، این ماه ماه امام زمان(عج) نیز هست؛ اگر ولات را قبول کنید می توانید وارد ماه نبوت و وحدانیت شوید بنابراین اگر کسی بگوید من خدا و رسول(ص) را قبول دارم اما علی(ع) را نه، این اعتقاد فایده ای برایش ندارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم راه ورود به دین را راه ولایت دانست و گفت: پیامبر(ص) فرمود من شهر علم و علی(ع) باب آن است؛ برای ورود به یک حریم باید از در آن وارد شد و کسی که از دیوار یا جاهای دیگر وارد می شود دزد است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی حرام بودن ماه رجب را به دلیل عظمت مقام و منزلت مولود این ماه عنوان کرد و ابراز داشت: رجب پیش از اسلام نیز ماه حرام بوده است اما سعودی ها که مدعی اند از ما به اسلام پایبندترند، در این ماه به مردم مظلوم یمن حمله کردند و هنوز هم به کشت و کشتار ادامه می دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که این جنایات نتیجه بی ایمانی و عقیده نداشتن است، افزود: ریختن بمب بر سر زن ها و بچه های بی گناه که هنر نیست، اگر مرد هستید با جنگجویان بجنگید.


وی با اشاره به این که شعبان، ماه پیامبر(ص) است، گفت: همان طور که در صلوات شعبانیه می خوانیم حضرت در این ماه بیشتر مشغول نماز و روزه بود و می فرمود هرکس مرا دوست دارد، در اعمال این ماه با من همراهی کند؛ در این ماه میهمان رسول خدا(ص) هستیم.


این مرجع تقلید در شرح آیه ۱۵ هود، ابراز داشت: خداوند در این آیه حالات مختلف بندگان را آورده و فرموده است یک دسته از بندگان هدف شان زینت های دنیا است؛ اینها به دنبال ریاست، قدرت و پول هستند، اینها کسانی هستند که به رساله عمر سعد عمل می کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: عمر سعد زمانی که میان حکومت ری و کشتن امام حسین(ع) دچار تردید شد با خود گفت حکومت ری نقد است اما کشتن امام حسین(ع) گناهی است که نهایتا بر اساس وعده الهی مرا جهنمی خواهد کرد، دنیا نقد است و آخرت نسیه، انسان عاقل نقد را به نسیه نمی فروشد.

وی افزود: مراقب باشید فریب دنیا را نخورید؛ خداوند می فرماید هرکس زینت دنیا را بخواهد به او می دهیم و حتی نمی گذاریم ضرر کند اما «لَیْسَ لَهُمْ فِی الآخِرَةِ إِلاَّ النَّارُ» اگر فقط دنیا را بخواهی آخرتت چیزی جز آتش نیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم روح ایمان را اعتقاد به ولایت و نیت ولایی، دانست و گفت: قرآن می فرماید «وَ حَبِطَ مَا صَنَعُواْ فِیهَا وَبَاطِلٌ مَّا کَانُواْ یَعْمَلُونَ»برخی نماز می خوانند، روزه می گیرند اما به ولایت عقیده ندارند بنابراین بر اساس این آیه همه کارهای اینها باطل است و به درد نمی خورد؛ اما اگر نیت کسی درست باشد راه رفتن و نفس کشیدنش نیز عبادت محسوب می شود
https://tabeshekosar.ir/vdchwxni.23niidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما