شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : 22313
آیت الله صافی گلپایگانی بر حفظ آثار تاریخی عتبات عالیات به عنوان یک امر مهم تاکید کرد و گفت: هرکدام از این آثار نشانگر یک تاریخ مهم است و باید حفظ شود ضمن آنکه باید به بازسازی حرم مطهر امامین عسکریین (ع) سرعت بیشتری بخشید.
تاکید حضرت آیت الله صافی بر تسریع در بازسازی حرمین عسکریین(ع)
به گزارش رسانه الکترونیکی تابش کوثر٬ حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار رئیس سازمان اوقاف شیعی عراق بر حفظ آثار تاریخی عتبات عالیات به عنوان یک امر مهم تاکید کرد و گفت: هرکدام از این آثار نشانگر یک تاریخ مهم است و باید حفظ شود ضمن آنکه باید به بازسازی حرم مطهر امامین عسکریین (ع) سرعت بیشتری بخشید.

این مرجع تقلید اظهار داشت: از فعالیت­‌هایی که در خدمت به عتبات عالیات عراق انجام می­‌دهید، مسرور شدم. انشاء الله این خدمات، مرضیّ حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه باشد.

وی با اشاره به اهمیت مسئولیت اوقاف شیعی در عراق گفت: مسئولیتی که شما دارید، بسیار با ارزش و افتخار است و هیچ مقامی بالاتر از آن نیست. افتخار کنید که در خدمت به مکتب اهل بیت علیهم السلام هستید و قدر آن را بدانید.

آیت الله صافی در قسمت دیگری از بیانات خود با اشاره به مشکلات عراق افزود: با وجود گروه جنایتکار داعش، عراق با مشکلات زیادی روبرو شده است. ما مأیوس نیستیم؛ دعا می­‌کنیم و امیدواریم به یاری خداوند متعال و عنایات اهل بیت علیهم السلام، این مشکلات به زودی برطرف شود.

وی تدبیر و دقت در برنامه‌­ریزی­‌ها را ضروری دانست و عنوان کرد: باید در تمامی برنامه‌هایی که در عراق انجام می­‌شود، تدبیرات لازم و سیاست­‌های دقیق که موجب حساسیت نشود را مراعات کرد تا انشاء الله همه در کنار هم و با همکاری یکدیگر، موجبات پیشرفت عراق را فراهم نمایید.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت حفظ آثار تاریخی موجود در عتبات عالیات ابراز داشت: آثار بسیار مهمی در عتبات عالیات وجود دارد که هر کدام نشانگر یک تاریخ مهم است، مثلاً کتیبه­‌هایی که در سرداب مقدس در سامرا وجود دارد، مربوط به خلیفه عباسی الناصر الدین الله است که نسبت به امر مهدویت معتقد بود. باید امثال این آثار تاریخی ارزشمند که در عتبات عالیات – صانها الله عن الحوادث- وجود دارد، حفظ و معرّفی شود.

آیت الله صافی در پایان این دیدار ضمن توصیه به سرعت بخشی در بازسازی حرم مطهر امامین عسکریین علیهما السلام، برای حاضرین در جلسه، توفیقات بیشتر در خدمت به مشاهد مشرفه عراق را مسألت کرد.

منبع: فارس
https://tabeshekosar.ir/vdcaeenu.49nu615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما