پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : 2170
عضو خبرگان رهبری گفتند: امام(ره) حقیقتی کامل از طلبگی را تبیین کرد که سال‌ها به دلیل غفلت ما و بیداری دشمن، از ما گرفته شده بود و آن مسئولیت اجتماعی روحانیت و تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی و حفظ ارزش‌های دینی بود.
به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله مصباح یزدی، در دیدار جمعی از طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی که در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، درس طلبگی را راه شناخت رابطه انسان با خدا، حقیقت انسان، کمال انسان و راه سعادت دانست.

ایشان با بیان این که امام خمینی(ره) ما را بیدار کرد و درس و منش طلبگی را به ما آموخت، اظهار داشت:‌در گذشته،‌ مهم‌ترین انتظاری که از طلبگی می‌رفت، منبری و یا امام جماعت شدن بود، افرادی هم به مقام اجتهاد و مرجعیت دست می‌یافتند؛ ولی امام خمینی(ره) در تعریفی جامع‌تر آن را به همگان آموخت.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: امام(ره) حقیقتی کامل از طلبگی را تبیین کردند که سال‌ها به دلیل غفلت ما و بیداری دشمن، از ما گرفته شده بود و آن مسئولیت اجتماعی روحانیت و تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی و حفظ ارزش‌های دینی بود.

ایشان با بیان این که نیمی از احکام اسلامی، بدون حاکمیت اسلامی، ضمانت اجرایی ندارد، افزود: سخنان رهبر کبیر انقلاب، عطشی را در ما ایجاد کرد که وظیفه خود را علاوه بر آموختن احکام اسلامی و ارائه آن به مخاطبانی محدود، در انجام کارهای اجتماعی و ترویج آموزه‌های اسلام ناب در تمامی جهان بدانیم.

آیت‌الله مصباح یزدی وظیفه روحانیت را تبیین تعالیم اسلامی و زنده نگه داشتن آن دانست و گفت: اسلام به انسان‌ها آموخت که هرچند انسان‌ها از موجود کم ارزشی به وجود آمده‌اند، ولی خداوند آنها را به مقام خلیفة‌اللهی می‌رساند.

ایشان با بیان این که تمامی تلاش‌های جهانیان از جمله ساخت فیلم، ساخت داروها و... همگی برای رسیدن به آرامش کوتاه‌مدت انسان است، افزود: اسلام به ما می‌آموزد که با بندگی خدا به آرامش کامل در دنیا برسیم؛ هرچند که نعمت و پاداش اصلی انسان در آخرت است. انسان در اثر بندگی به مقامی می‌رسد که هیچ خوف و حزنی بر او غلبه نمی‌یابد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که این آرامش در سایه اسلام است، خاطرنشان کرد: این مقامی است که در سایه ارزش‌های اسلامی به دست می‌آید و بدون آن به مرحله‌ای پست‌تر از حیوان می‌رسد.

ایشان افزود: روحانیت وظیفه دارد اسلام را در جامعه به عینیت برساند، گفتند: امام خمینی(ره) کسی بود که خداوند در او ظرفیتی قرار داد که بتواند اسلام را خوب بشناسد و خوب به آن عمل کند؛ در این مسیر خدا به او چنان عزتی داد که تا روز قیامت، هرکه از نظام اسلامی بهره برد و عمل خیری انجام دهد، او نیز در آن شریک خواهد بود.

آیت‌الله مصباح‌یزدی در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته طلبه شدن در فامیل، محله و شهر، ننگ به شمار می‌رفت، ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی، طلبگی تبدیل به ارزش، در جامعه شده است؛ طلاب باید قدر این فرصت به دست آمده را بدانند و تمام تلاش خود را در این مسیر انجام دهند.
https://tabeshekosar.ir/vdcb.zb5urhb8giupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما