سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 21412
دادستان کل کشور گفت: دشمنان انقلاب با دروغ برای جریحه‌دار کردن احساسات عمومی مردم مهاباد استفاده کردند. بنا داریم با مسببین این حادثه برخورد کنیم و در همین راستا شماری از افراد بازداشت شدند.
به گزارش رسانه الکترونیکی تابش کوثر به نقل از فارس٬ ابراهیم رئیسی در حاشیه همایش سراسری قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با قضیه مهاباد گفت: حادثه‌ای در مهاباد روی داد و دادستان مهاباد و دادگستری استان کار را در لحظه پیگیری کردند و نیروهای انتظامی نیز به همین شکل.
وی گفت: نکته‌ای که در حادثه مهاباد وجود داشت جان باختن فردی در هتل بود که دشمنان بلافاصله در آن دمیدند و چنانکه شما در ماهواره‌ها و شبکه‌های فضای مجازی نگاه کنید متوجه تحریک احساسات مردم و اشاعه هر نوع دروغ و مطالبی می‌شوید که به هیچ عنوان صحت ندارد.
دادستان کل کشور ادامه داد: این اقدامات باعث شد که پس از وقوع حادثه مسائلی بعد از آن ایجاد شد و این حادثه به یک بحران شهری تبدیل شد و به نظر من مردم به ویژه جوانان ما و جامعه ما بدانند دشمنان انقلاب اسلامی از مسائل جزئی که به صورت یک حادثه است و در هر مجموعه‌ای پیش می‌آید آن را عمومی کردند و از آن برای جریحه‌دار کردن احساسات عمومی استفاده کردند.
رئیسی افزود: دشمنان این مسئله را امنیتی کرده و با کمک شبکه‌‌های ضد انقلاب آن را به یک بحران شهری تبدیل کردند.
وی تأکید کرد: متهمان این موضوع شناسایی شدند و موضوع در حال پیگیری است اما در اینجا لازم می‌دانم از مردم هوشیار و آگاه مهاباد تشکر کنم که در مقابل این فتنه ضد انقلاب و توطئه‌های آنها با هوشیاری و بصیرت، وضعیت را مهار کردند و امنیت شهری برقرار شد.
دادستان کل کشور گفت: بنا داریم با مسببین این حادثه برخورد کنیم و در همین راستا شماری از افراد بازداشت شدند و نتیجه پیگیری‌های قوه قضاییه نیز توسط سخنگو اطلاع‌رسانی می‌شود.
رئیسی در رابطه با مسئله شبکه‌های مجازی و مواضع قوه قضاییه در رابطه با این شبکه‌ها و اینکه دولت گویا قصد ندارد به دستورات قوه قضاییه سر بنهد گفت: ما حتماً باید از فناوری اطلاعات استفاده کنیم و از این فضای ارتباطی که دست‌ساز بشر است ملت ایران برای تسهیل امور، کسب علم و فناوری و تسریع در ارتباطات و اخبار استفاده کنند اما نکته این است که فناوری اطلاعات بستری را برای بدخواهان ایجاد کرده است تا القای شبهه و ایجاد فساد کنند.

وی گفت: برخی از شبکه‌های مجازی برای ایجاد ناامنی در جامعه، تهدید نهاد خانواده و از بین بردن آبروی افراد برای مثال گذاردن عکس شخصی در آن استفاده می‌کنند که این موضوع حتماً اقدامی مجرمانه است بنابراین فضای سایبر و مجازی باید از هر ناامنی مصون باشد و مقابل هرگونه ناامنی ایستادگی شود که راه‌های خاص خود را دارد.
دادستان کل کشور تأکید کرد:‌امروز مدیریت فضای مجازی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که دولت باید در این راستا پیش‌قدم باشد و با مدیریت کردن شبکه‌ها کاری کند تا آنان که قصد استفاده مناسب از فضای مجازی دارند از آن استفاده کنند و آنها که به دنبال ناامنی هستند نیز نتوانند این کار را انجام بدهند و از اقدامات آنان پیشگیری شود.
رئیسی گفت: به نظر من تاکنون اراده جدی برای این موضوع که خود را در عمل نشان دهد شاهد نبودیم و امیدواریم این اراده شکل بگیرد.
وی در رابطه با انتخابات مجلس نیز افزود: به دست‌اندرکاران انتخابات توصیه می‌کنم که اخلاق را رعایت کنند و به قانون و قانونمداری توجه کنند چرا که کشور ما کشور انتخابات است و هر ساله در آن انتخابات برگزار می‌شود.
دادستان کل کشور تصریح کرد:‌ اگر کاندیداها، ناظران و دست‌اندرکاران خود را برای قانونمداری مؤظف بدانند این انتخابات می‌تواند پرنشاط و عادلانه باشد ولی اگر هر کسی به خود اجازه دهد بداخلاقی کند و حریم قانون را بشکند و فضای غیراخلاقی به وجود بیاورد اولین متضرر خودش خواهد بود.
https://tabeshekosar.ir/vdcj8xe8.uqevvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما