جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۹
کد مطلب : 21003
حضرت آیت الله جوادی آملی: کسانی که به یمن حمله کردند حقیقت مرگ را باور ندارند
به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، این مرجع تقلید ظهر امروز در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: فضای حقیقت است که انسان را به آرامش می رساند. باید باور کنیم که اندیشه، حقیقت اصیل است وگرنه ابزارهای ارتباطی حقیقتی برگرفته از ذات خود ندارند.

او با بیان اینکه بر اساس روایتی از امام جواد(ع)، هر کس به حرف گوینده گوش فرا دهد گویی او را می پرستد گفت: اگر گوینده از جانب خداوند باشد، عین توحید و اگر از جانب استکبار و صهیونیست باشد آنگاه عین کفر و شرک؛ آنها که بوق تبلیغاتی را در دست گرفته اند باید آن را از دستانشان خارج کرد.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: زمانی که ایرانیان و مسلمانان در اوج تمدن بودند، کشورهای غربی به تمدن و پیشرفت دست نیافته بودند ولی باید دید چرا امروز وضعیت ما اینگونه است و جوانان ما طوری تربیت شوند که خیال کنند در آن طرف خبری هست.

او با اشاره به اینکه مرگ پایان زندگی انسان نیست و در واقع از پوست به در آمدن است خاطرنشان کرد: در روز عاشورا مانند قطرات باران، تیر بر سر سپاه اباعبدالله(ع) فرود می آمد و در همین شرایط امام حسین(ع) به یارانش می فرمود مرگ چاهی نیست که در آن بیفتید بلکه پلی است برای رسیدن به آن جهان.

مفسر قرآن کریم عنوان داشت: اندیشه مادی می گوید انسان تا زمانی که زنده است زندگی دارد ولی حقیقت جز این است؛ اجداد و نیاکان ما وقتی دیدند مسلمانان عرب زبان، از خدا و وحی الهی سخن می گویند با آغوش باز آن را پذیرفتند وگرنه مسلمانان در آن زمان توان فیزیکی نداشتند که ایران را شکست دهند.

او با بیان اینکه انسان با ظرف خالی فطرت خلق نشده است گفت: در حقیقت سرمایه ای الهی در اختیار بندگان قرار گرفته و فطرت انسان حق جوست؛ حرف انبیای الهی به دلیل اینکه در فطرت انسان آشنا به نظر می رسد، توان جذب بندگان را دارد.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: سخن انبیای الهی دلپذیر و آشنا برای انسان هاست به همین دلیل گرایش به سمت آن وجود خواهد داشت مگر اینکه گناه و عصیان، چشم دل را کور کرده باشد.

او با بیان اینکه جوانان ظرافت بیشتری دارند و در حقیقت انسان با ظرافت خود زنده است گفت: رسالت ما آن است که هویت خود را حفظ کنیم.

این مرجع تقلید به اوضاع یمن اشاره کرد و افزود: همان کسانی که خود را خادم الحرمین می نامند در روز روشن و بدون هیچ بهانه ای به مردم مظلوم یمن حمله کرده اند زیرا اینها مرگ را پایان زندگی می دانند و گمان می کنند پس از آن حساب و کتابی نخواهد بود.

او خاطرنشان کرد: امروز غرب به ظاهر قد کشیده و دارای قدرت است ولی ۷۰ میلیون گور کشته شدگان جنگ های اول و دوم جهانی زیر پای آنهاست و در واقع قدرت های غربی با ایستادن بر سر قبر آنها اینگونه بلندمرتبه جلوه می کنند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه مسلمانان و ایرانیان در این جنگ ها جزو متجاوزان نبوده اند گفت: اهل ایمان همان کسانی هستند که ۷۲ نفر بودند و روز عاشورا علیه دشمنان ایستادند و امروز ۲۰ میلیون زائر دارند.

مفسر قرآن کریم اضافه کرد: وظیفه همه مسئولان و مدیران در نظام اسلامی این است که فضای حقیقت را ترویج دهند و در راستای تقویت آن بکوشند
https://tabeshekosar.ir/vdcfmxd0.w6dyxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما