جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب : 21001
حضرت آیت الله جوادی آملی: خام فروشی با حیات اسلامی سازگار نیست/ کارکردن برای بیگانه استعمار نو محسوب می شود
به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، این مرجع تقلید بعد از ظهر امروز در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه خام فروشی و خام مصرف کردن، زندگی صحیح محسوب نمی شود اظهار داشت: بدون اینکه به تولید بپردازیم، فروش نفت و مصرف بی رویه آن بر اساس اصول زندگی انسانی نیست.

او افزود: باید ابتدا مفاهیم زندگی انسانی را دریابیم؛ ممکن نیست کسی با فروش نفت و گاز زندگی خود را تامین کند و حیات اسلامی داشته باشد.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه مستکبران سالیان متمادی، مسلمانان را در زندگی غیر انسانی نگاه داشتند گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی، مهندسان و متخصصان ما فقط انباردار کالاها و قطعات خارجی بودند و مستشاران خارجی اجازه نمی دادند آنها چیزی بیاموزند ولی پس از انقلاب این رویه تغییر کرد و جای این دارد که به زندگی اسلامی برسیم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: آمریکا تا پیش از کشف توسط اروپایی ها در سطح یک روستای بزرگ بود ولی مهاجرانی که به این قاره گام نهادند توانستند این همه پیشرفت را رقم بزنند؛ امروز ما خودمان دارای متخصصانی هستیم که می توانیم از آنها بهره بگیریم و نیازی به مستشار خارجی نداریم.

او با اشاره به غیرت دینی و ملی خاطرنشان کرد: تا زمانی که اضلاع سه گانه این غیرت را نبینیم، اهمیت آن را در نمی یابیم؛ غیرت یعنی نه اینکه در حریم غیر دخالت کن و نه اجازه بده غیر در حریم تو دخالت کند.

آیت الله جوادی آملی افزود: امروز می بینیم عربستان غیرت را کنار گذاشته و وارد حریم یمن شده است.

او با بیان اینکه تا زمانی که هویت قلمرو خود را ندانیم نمی توانیم از آن محافظت کنیم گفت: اگر کسی اجازه بدهد که دیگری سرمایه اش را از او بدزدد غیرت ندارد.

این مرجع تقلید مرگ را از پوست به در آمدن دانست و تصریح کرد: اگر معاد و حقیقت مرگ را باور داشته باشیم آنگاه به بسیاری از مشکلات دچار نخواهیم شد.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه همگان باید در خدمت کشور خود باشند و به اسلام خدمت کنند گفت: باید این فرهنگ را نهادینه کنیم که کار کردن برای بیگانگان، نوعی استعمار نو محسوب می شود
https://tabeshekosar.ir/vdcdfz0x.yt0fz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما