شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : 20952
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی نامه امام علی به مالک اشتر را جامع ترین سند برای اداره حکومت اسلامی دانست.
حضرت آیت الله نوری همدانی: نامه امام علی به مالک اشتر جامع ترین سند برای اداره حکومت اسلامی است
به گزارش تابش کوثر، این مرجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، در ادامه بحث ولایت اظهار کرد: هر کس در برابر نظام الهی و اسلامی ایستادگی کند در زمره بغات قرار می گیرد و حکم بغی نیز در اسلام روشن است.

او در ادامه نبوت و امامت را تنها با نصب الهی مشروع دانست و گفت: طبق آموزه های دینی هر فردی شایستگی ولایت و رهبری جامعه اسلامی را ندارد؛ به اعتقاد شیعیان جانشین رسول الله(ص) باید معصوم باشد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: جانشین پیامبر(ص) باید با تقواترین، افضل و بهترین فرد باشد؛ خود حضرت نیز بارها در مقاطع و اماکن مختلف بر این نکته تاکید و حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود تعیین کردند.

او مشکلاتی که امت اسلام بعد از ارتحال حضرت رسول الله(ص) به آن گرفتار شدند را معلول انحراف از مسیر ترسیم شده توسط آن حضرت دانست و تاکید کرد: به یقین اگر به آنچه پیامبر(ص) تاکید کردند عمل می شد، امروز این همه مشکل در جهان اسلام وجود نداشت.

به گزارش رسا؛ آیت الله نوری همدانی نامه مولا علی(ع) به مالک اشتر را جامع ترین سند برای اداره حکومت اسلامی دانست و گفت: حضرت امیر مؤمنان در این نامه به تمامی امور حکومت داری و نحوه برخورد با مردم اشاره کرده است.


منبع:شفقنا
م/110

https://tabeshekosar.ir/vdchiwni.23nvmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما