پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : 2089
آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر این که وقتی مقام معظم رهبری مطلبی را می فرمایند همه باید آنرا بپذیرند و عمل کنند، گفت:‌ ایشان واجب الاطاعة هستند و وقتی سخنی می‌گویند همه باید گوش دهند.
برخی زمانی به سخن رهبری عمل می کنند که منافع آنان ایجاب کند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بر ضرورت علم آموزی تأکید کرد و گفت: مهم ترین دشمن انسان جهل و نادانی است.
وی با اشاره به فلسفه ارسال رسل و اولیای الهی، ابراز داشت: تمام بلاهایی که بر انسان می‌آید به خاطر جهل و نادانی است و خداوند انبیا خود را فرستاد تا مردم را از این صفت رذیله دور کرده و به سوی علم و معرفت سوق دهند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با استناد به آیاتی از قرآن کریم، بر ضرورت توجه به حق و حقوق دیگران تأکید کرد و اظهار داشت: انسان باید در همه مراحل زندگی حق دیگران را ادا و از کم فروشی پرهیز کند.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به مقام والای سلمان فارسی، گفت: سلمان حق و حقوق همه را در زندگی ادا کرد و نگذاشت حق کسی پایمال شود، او به گونه‌ای رفتار کرد که مورد توجه ویژه پیامبر اعظم(ص) بود و حضرت علی(ع) نیز برای کفن و دفن و نماز میت او به مدائن رفت.
وی با بیان این‌که یکی از حقوق، حق ولایت و نظام اسلامی است، ابراز کرد: همه زیر سایه ولایت امام زمان(عج)، و رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید هستیم و باید حق ایشان را به درستی ادا کنیم.
این استاد برجسته درس خارج حوزه بر ضرورت اطاعت از رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و گفت: همه ‌باید بدانیم که ایشان واجب الاطاعة هستند و وقتی سخنی می‌گویند همه باید گوش دهیم نه این‌که ببینیم اگر برای ما منافعی دارد آن را انجام دهیم.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به برخی از نافرمانی‌‌ها در کشور، تصریح کرد: وقتی رهبری چیزی می‌گویند همه با جان و دل باید بپذیرند و عمل کنند؛ مشکلات جامعه به خاطر این است که به وظایف درست عمل نمی‌شود
https://tabeshekosar.ir/vdca.anuk49nwo5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما