دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : 20885
حضرت آیت‏الله علوی گرگانی گفت: آموزش احکام و فقه تجارت برای بازریان و در مرحله دوم باید کلاسی برای درست اجرا کردن این احکام تشکیل شود.
به گزارش  تابش کوثر به نقل از خبرگزاری رسا، مسؤولان بسیج اصناف کشور قبل از ظهر امروز با حضرت آیت‏الله سید محمد علوی گرگانی از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار کردند.

در این دیدار حضرت آیت‏الله محمد علی علوی گرگانی گفت: اعضای بسیج اصناف از متدینین و متقیان بازار هستند که سعی دارند بازار و روند اقتصادی آن را به سمت صلاح و اخلاق بکشانند.

وی در ادامه افزود: از مهم‏ترین مسائل و احکام اسلام مسائل اقتصادی و تجاری است که منشأ آن بازار است بنابراین بازار و بازاریان ار مهم‏ترین اقشار و تأثیر گذارترین قشر در جامعه هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیه‏ای از آیات قرآن کریم خاطر نشان کرد: از مهم‏ترین وظائف بسیج اصناف این است که باید دو مرحله کلاس برای بازاریان بگذارند، نخست آموزش احکام و فقه تجارت برای بازریان است و در مرحله دوم باید کلاسی برای درست اجرا کردن این احکام تشکیل شود.

حضرت آیت‏الله علوی گرگانی تأکید کرد: برنامه‏های تشویقی و تنبیهی نیز از مهم‏ترین راهکارها برای اجرای صحیح قوانین است؛ اگر برای کاسب درست کار تشویق و برای کاسب فاسد تنبیهی در نظر گرفته نشود این قوانین به تدریج به فراموشی سپرده می‏شود.

وی ابراز داشت: این فعالیت بسیج در تشکیل کلاس فقه برای بازاریان بدون تردید موجبات خوشحالی رهبر انقلاب و مراجع تقلید را فراهم می‏کند.

حضرت آیت‏الله علوی گرگانی در پایان گفت: اگر بازار و بازاریان راه صلاح و کسب حلال را پی بگیرند جامعه به صلاح خواهد کشید و اگر خدای نکرده بازار به سمت کسب حرام و ربا پیش برود جامعه نیز جامعه‏ای فاسد خواهد شد
https://tabeshekosar.ir/vdccp4qi.2bqx48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما