پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 207
ديدار رئيس مرکز خدمات حوزه‌های علميه با حضرت آيت الله العظمی موسوی اردبيلی (مدظله العالی)
ديدار رئيس مرکز خدمات حوزه‌های علميه با حضرت آيت الله العظمی موسوی اردبيلی (مدظله العالی)
در ابتدای اين ديدار كه در تاريخ ۶/ ۶/۹۱ در دفتر معظم له صورت گرفت، حجت الاسلام والمسلمين ربانی رئيس محترم مرکز خدمات حوزه‌های علميه گزارشی از فعاليتهای مرکز خدمات حوزه های علميه ارائه كرد.
وی گفت: از آن جايی كه جايگاه روحانيت در جامعة اسلامی يک بحث راهبردی است که هم عقبة اسلاميت نظام است و هم اينکه شبکة وسيعی در کشور به اين قشر اختصاص دارد و با توجه به اينکه روحانيت در سلامت و ارتقای فرهنگ دينی جامعه نقش مؤثری دارد و تضعيف اين قشر موجب ضربه به سلامت و فرهنگ جامعه مي‌شود، بايد يک تدبيری انديشيده مي‌شد و موقعيت و امکانات مناسبی برای اين عزيزان فراهم می گرديد که هم از يک طرف به عزّت اين عزيزان خدشه‌ای وارد نشود و هم از طرف ديگر وابستگی ايجاد نشود، لذا به فضل پروردگار مرکز خدمات حوزه های علميه تأسيس گرديد و در دوره‌های مختلف خدمات ارزشمندی به طلاب محترم ارائه كرده است و الان نيز همان خدمات را با تغييرات و اضافاتی دنبال می كنيم.
وی در ادامه افزود: اين مركز، خدمات فرهنگی را بخشی از وظيفه خود می داند و در اين راه گام های مؤثری برداشته است كه اگر چه در اين بخش و بخش های ديگر، خدمات در مقابل نيازهای پيش روی طلاب بسيار ناچيز است ولی ما اميدواريم بتوانيم اين خدمات را توسعه بدهيم تا فاصله بين نيازها و امكانات به حداقل برسد.
رئيس مركز خدمات حوزه های علميه در پايان با تأكيد بر لزوم ارتباط هر چه بيش تر با مراجع عظام بيان كرد: «ارتباط ما با مراجع عظام ضمن كمك به شناسايی نيازهای واقعی روحانيون، زمينه استفاده بيش تر از نظرات اعاظم را در بخش های مربوط به روحانيت فراهم می كند كه اميدواريم از نظرات راه گشای حضرتعالی بهره مند شويم.
آنگاه حضرت آيت الله العظمی موسوی اردبيلی (مدظله العالی) ضمن تقدير و تشکر از آقايان و مجموعة مرکز خدمات حوزه های علميه فرمودند: «کارهايی که بيان كرديد و در قبل و در اين چند سال انجام گرديده است بسيار ضروری و كارگشا است و برای طلاب عزيز بيشتر از اين بايد خدمت کرد مرجعيت دينی در ادامه فرمودند: «اگر چه اين اقدامات، محسّنات زيادی دارد اما يكی دو مطلب وجود دارد كه توجه به آن ها ضروری است. مطلب اول اين كه خدمات شما و يا هر مركز ديگر نبايد باعث شود كه سستی و كاهلی در انجام وظيفه طلاب صورت پذيرد، به اين معنی كه طلاب در انجام وظايف خود كه همان تبليغ مردمی است كوتاهی كنند كه اگر اين طور شود كار درستی نيست. مطلب دوم كه بسيار مهم تر از مطلب اول است، اين است كه نبايد اقدامات مركز خدمات و يا هر مركز ديگر خدشه ای به استقلال حوزه و روحانيت وارد كند كه اگر چنين شود كار خطرناكی است، چون ارزش حوزه و روحانيت به استقلال و حريّت آن است و در طول تاريخ اين استقلال و حريّت منشأ خدمات زيادی بوده است و اميدوارم به نحو احسن ادامه پيدا كند.
معظم له در پايان برای توفيق بيش تر دست انداركان مركز خدمات حوزه های علميه دعا كردند.
https://tabeshekosar.ir/vdccamqi82bqx.la2.html
نام شما
آدرس ايميل شما