يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 206
پیام آیت الله العظمی مظاهری به دومین همایش تجلیل از خیّرین و واقفین حوزۀ سلامت
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم
قال‌الله‌تعالی: «وَ مَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَميعاً».
اکنون که دومین همایش تجلیل از خیّرین و واقفین حوزۀ سلامت به اهتمام دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان و شما عزیران حاضر برگزار می‌گردد، مایلم نسبت به همۀ بندگان صالحی که با حسن نیّت و خلوص قلبی، مسیر نورانیِ خدمت به همنوعان محروم و آسیب پذیر را در پیش گرفته‌اند و برای تأمین و تضمین سلامت و بهداشت و درمان آنان سرمایه‌های مادّی و معنوی خود را به کار گرفته‌اند، ابراز احترام و تشکّر نمایم و سخن متعالیِ خداوند تعالی را به آنان یادآور شوم که: «صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَة».

در مسیر خدمت به خلق خدا که وجهۀ همّت شما عزیزان نیکوکار است، آنچه ملاک صحّت و معیار قبول و تراز کمال عمل و اقدام شما است، رنگ خدا و اخلاص نیّت و کلمۀ توحید است. کیمیای سعادت و رستگاری و راه رسیدن به غاية‌القصوای صلاح و نجات، از گذرگاه خلوص و پرهیز از ریاکاری و خودنمایی می‌گذرد و به ویژه در این مسیر با اهمیّتی که شما در آن گام نهاده‌اید، بیش از هر چیز دیگر رنگ خدایی اخلاص و دوری و احتراز از منّت گذاردن بر مددجویان و محرومان ضروری و لازم است. به جز خداوند سبحان هیچ‌کس و به جز جلب رضایت ذات مقدّس او هیچ چیزی در نظرتان نباشد که «ليس فی الدّار غيره ديّار».

به این نکتۀ مهم نیز همواره توجّه داشته باشید که عمل صالح و نیکوکارانه، عمل و اقدامی است که هم به‌جا و به مورد و هم به وقت و به موقع صورت پذیرد و از این جهت در نظر گرفتن اولویّت‌های واقعی که با مشورت کارشناسان و آگاهان به دست می‌آید و نیز اقدام به موقع و بدون فوت وقت که مصداق «فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرات» است، به ویژه در حوزۀ سلامت و بهداشت و درمان از ضرورت جدّی و اجتناب ناپذیر برخوردار است.

از خداوند متعال توفیق روزافزون همۀ شما خدمت‌گزاران به خلق خدا را در تحصیل نیّت هرچه خالصانه‌تر و عمل هرچه صالح‌تر و تشخیص اولویّت‌ها و سبقت گرفتن در اجرای آن مسألت می‌کنم و امیدوارم خدمات و تلاش‌های شما در پیشگاه حضرت ولیّ‌الله‌الأعظم«ارواحنافداه» مقبول و مورد رضایت و خشنودی آن حضرت بوده و دعای مستجاب آن بزرگوار را برای شما به همراه داشته باشد. انشاءالله. والسّلام‌عليكم‌ورحمةالله‌وبركاته‌.

حسین المظاهری

۹/۶/۱۳۹۱

۱۲/شوال‌المکرّم/۱۴۳۳
https://tabeshekosar.ir/vdcbu0b5prhbg.iur.html
نام شما
آدرس ايميل شما