جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : 2043
مسایل اسلامی در همه پروژه‌های فرهنگی لحاظ شود مسائل اسلامی باید درتمامی پروژه های فرهنگی لحاظ شود نباید فضاهای فرهنگی موجب سقوط مسائل اسلامی و فرهنگی شود بلکه باید به رشد فرهنگ یک جامعه کمک کند.
به گزارش خبرگزاری حوزه؛ آیت‌الله مصباح یزدی امروز(۲۶دی ماه) در دیدار شهردار قم اظهارداشت: خدمت کردن در نظام اسلامی در هر پست و لباسی که باشد افتخاراست.

رییس موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) افزود: نظام و انقلاب ما منصوب به امام زمان (عج) بوده که در راس آن مقام معظم رهبری قرار گرفته است .

عضوخبرگان رهبری با بیان اینکه داشتن مسئولیت خدماتی در قم افتخار است گفت: شهر مقدس قم به لحاظ برخورداری از حرم آل محمد( ص) و خاستگاه نظام افتخاری برای مسئولین است .

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: شهرداری قم نسبت به شهر های دیگر از امتیاز بیشتری برخورداراست.

ایشان با اشاره به خدمات عمرانی فرهنگی شهرداری قم اضافه کرد:انجام پروژه های در راستای رفاه و آسایش مردم و ایجاد فضاهای فرهنگی قابل تقدیرمی باشد ولی باید به مسائل فرهنگی و زیرساخت های آن و همچنین ارگانهای ملی توجه جدی شود.

رئیس موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) اضافه کرد: مسائل اسلامی باید درتمامی پروژه های فرهنگی لحاظ شود چرا که قید و شرط اسلام در نظام اسلامی باعث رشد و تعالی یک جامعه است .

عضوخبرگان رهبری بااشاره به انحطاط اخلاقی غرب در احداث فضا های عمومی تاکید کرد: نباید فضاهای فرهنگی موجب سقوط فرهنگی شود بلکه باید بر رشد فرهنگی یک جامعه کمک کند، احداث پارک ها صرفا برای استراحت نباشد بلکه باید در شهر ی مانند قم که ام القری جهان اسلام است همه جهات اسلامی در آن در نظر گرفته شود .



*محیط پارک باید فضای اسلامی باشد

آیت‌الله مصباح با انتقادازفضا ی برخی پارک ها گفت: محیط پارک باید فضای اسلامی و توام با آرامش باشد نه اینکه تبدیل به محلی برای پخش موسیقی های مبتذل و یا معصیت های گروهی شود.

ایشان با بیان اینکه غالب پارک های اروپایی محل فساد و ترویج بی بندباری است افزود: خیلی از پارک های اروپایی منشا فساد و گناه شده که به یک امر عادی برای آنان تبدیل شده است ولی نباید پارک ها و فضا های سبز شهر در ایران اسلامی تبدیل به گناه شود .

رئیس موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه باید معاونت فرهنگی در شهرداری ها تقویت شود گفت: مدیریت فرهنگی قوی باید در شهرداری ها ایجاد و برای رشد و توسعه فرهنگ اسلامی در کل شهر اقدام نماید.



*برخی ها هنوز واژه اسلامی را درک نکرده اند

آیت‌الله مصباح یزدی در ادامه با بیان اینکه برخی ها هنوز واژه اسلامی را درک نکرده اند تاکید کرد: متاسفانه واژه فرهنگ دست کاری شده بطوری که برخی ها در دولت های قبلی مسئولیت خود را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با زمان طاغوت مقایسه می کردند و می گفتند ؛ کار ما همان تنظیم موسیقی و فیلم بوده که در زمان شاه انجام می دادیم و واژه اسلامی پسوند تشریفاتی است.

ایشان تصریح کرد: انتظار ما از یک مسئول در کشور اسلامی غیر از این حرف ها می باشد ، در کشور اسلامی باید تلاش برای رشد فکری و فرهنگی باشد باید معاونت ها از اسمی بودن صرف در آمده و عینی عمل کنند .

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در طول سه دهه گذشته عده ای می خواستند چهره فرهنگی مذهبی قم را تغییر دهند گفت: متاسفانه در طول سه دهه گذشته افرادی می خواستند چهره فرهنگی و مذهبی را با بدحجابی ها و بی بندباری ها برهم زنند و با آوردن افراد بی حجاب و بد حجاب از تهران و گرداندن آنان در خیابان ها چهره شهر را برهم زده و قبح بی بندباری را بریزند.
https://tabeshekosar.ir/vdca.ynuk49nwe5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما