يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 204
آیت‌الله العظمی مظاهری - ضرورت پدید آمدن دو انقلاب تدریجی و دفعی برای ظهور حضرت ولیّ‌عصر«اروحنافداه»
سوّمین اجلاس سراسری مدیران مهدیّه‌های کلّ کشور، با عنوان «مهدویّت و بیداری اسلامی» صبح امروز با حضور و سخنرانی مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری«مدظلّه‌العالی» افتتاح شد.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در این آیین با شکوه، با اشاره به آیۀ «وعد – نور/۵۵» تأکید کردند: خداوند متعال در این آیۀ شریفه و در آیات دیگری، وعده داده است که به دست شیعیان لایق و به رهبری حضرت ولیّ‌عصر«اروحنافداه» پرچم اسلام روی کرۀ زمین افراشته خواهد شد.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری با اشاره به ضرورت پدید آمدن دو انقلاب تدریجی و دفعی برای ظهور حضرت ولیّ‌عصر«اروحنافداه»، انقلاب تدریجی را مقدّمۀ انقلاب دفعی دانسته و افزودند: براساس برخی روایات، حضرت ولیّ‌عصر«اروحنافداه» پس از زمینه‌سازی لازم توسّط شیعیان و بعد از انقلاب تدریجی، در یک شبانه‌روز بر جهان مسلّط و در شش شبانه‌روز، مستقرّ می‌گردند و در آن زمان، اعوان و انصار خویش را برای ادارۀ حکومت جهانی منصوب می‌فرمایند.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری تأسیس و گسترش مهدیّه‌ها را گامی مؤثّر در جهت ترویج تعالیم راستین مهدویّت دانسته و با بیان اینکه خدمت در مهدیّه‌ها، مصداق انتظار فرج و سرآغاز خدمت در حکومت جهانی حضرت ولیّ‌عصر است، تصریح کردند: اگر شما عزیزان با خدمت خالصانه در مهدیّه‌ها، زمینه‌ساز انقلاب دفعی و ظهور حضرت بقیةالله‌الأعظم«اروحنافداه» باشید و به عبارت دیگر، اگر مهدیّۀ شما مصداق انتظار فرج باشد، در حکومت جهانی آن حضرت، به یاری ایشان خواهید شتافت و چنانچه تا آن زمان از دنیا رفته باشید، زنده خواهید شد و در زمرۀ یاران امام زمان«اروحنا فداه» قرار خواهید گرفت.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری با تشریح گوشه‌هایی از برکات دوران ظهور حضرت ولیّ‌عصر و نیز دوران رجعت، آن دوران را بهشت دنیا توصیف کرده و افزودند: از برخی روایات استفاده می‌شود که اهل‌بیت«سلام‌الله‌علیهم» از زمان ظهور تا قیامت، هزاران سال بر کرۀ زمین حکومت خواهند کرد و در حکومت قرآنی ایشان، نواقص و معضلاتی از قبیل فقر، تبعیض، ظلم و فساد راه نخواهد یافت.

ایشان با بیان اینکه رجعت، از اسرار شیعه است، اضافه کردند: براساس برخی روایات، حضرت زهرای مرضیّه«سلام‌الله‌علیها» اسوه و سرمشق ائمّۀ طاهرین«سلام‌الله‌علیهم» هستند و به نظر می‌رسد آن بزرگواران در حکومت خود در زمان ظهور و رجعت نیز از فضائل اخلاقی و صفات نیکوی انسانی حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» سرمشق مي‌گیرند و «مصحف فاطمه» که والاترین فضیلت آن بانوی یگانه است را قانون اساسی حکومت خود قرار مي‌دهند.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری با ارائۀ تحلیلی جامع از برخی آیات و روایات بر ضرورت وقوع انقلاب تدریجی به دست شیعیان تأکید کرده و افزودند: تا وقتی شیعیان با انقلاب تدریجی زمینۀ ظهور را فراهم نکنند، انقلاب دفعی به وقوع نخواهد پیوست و براساس اشارۀ قرآن کریم در آیۀ «وعد» و آیۀ بعد از آن، انقلاب تدریجی با پرهیز از شرک به خداوند، برپا داشتن و اقامۀ نماز به جهت گسترش روح عبودیّت و بندگی در جامعه، ادای زکات به معنای رسیدگی به همنوعان و نیز متابعت از رسول خدا«صلی‌الله‌علیه وآله وسلّم» و اهل‌بیت«سلام‌الله‌علیهم» پدید خواهد آمد.

معظّم‌له تأکيد کردند: قاعدۀ لطف پروردگار متعال اقتضا مي‌کند، هر زماني که شيعيان با انقلاب تدريجي، آمادۀ قيام و ظهور حضرت مهدي«اروحنافداه» شوند، همان زمان انقلاب دفعي رخ دهد و ظهور و فرج آن حضرت به وقوع بپيوندد.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری ضمن تبیین لوازم تحقّق انقلاب تدریجی، خاطرنشان کردند: کسانی که می‌خواهند زمینه‌ساز تشکیل حکومت عادلانه و عاری از فقر، ظلم، تبعیض، فساد و فحشاء باشند باید خود عادل باشند و ظلم، فساد، تبعیض و به طور کلّی گناه در بین آنان نباشد.

ايشان در اين زمينه افزودند: دوري از شرک در آيۀ شريفۀ «وعد»، به معناي دستيابي به ابعاد چهارگانۀ توحيد یعنی توحید ذاتی، توحید صفاتی، توحید عبادی و توحید افعالی و پرهيز از متابعت از شيطان به معنای اجتناب از گناه است.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری با بیان اینکه حکومت جهانی حضرت ولیّ‌عصر، با معجزه و خرق عادت اداره نخواهد شد، خاطرنشان ساختند: حضرت بقیةالله‌الأعظم«اروحنافداه» پس از تشکیل حکومت جهانی، به اجرای دقیق احکام و قوانین قرآن کریم خواهند پرداخت و از این جهت، حکومت ایشان، حکومتی سالم و عاری از هرگونه ظلم و فساد و تبعیض خواهد بود.

ایشان در این رابطه افزودند: هر جامعه‌ای که افراد آن از گناه اجتناب ورزند و نماز را برپا دارند و با عمل به قانون مواسات، به همنوعان خود و نیازمندان رسیدگی کنند و از اهل‌بیت«سلام‌الله‌علیهم» نیز تبعیّت کامل داشته باشند، بدون توسّل به معجزه، جامعه‌ای بهشتی و منهای مفاسد اخلاقی، اداری و اقتصادی خواهد شد و این، همان معنای انقلاب تدریجی است.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری با تأکید بر اینکه عمل براساس موازین شرعی و اسلامی و متابعت عملی از سیرۀ اهل‌بیت«سلام‌الله‌علیهم» مکمّل اعتقاد و شعار است، تصریح کردند: ایمان و تشیّع با اعتقاد قلبی، شعار زبانی و عمل، محقّق می‌شود و همۀ اقشار جامعه و به ویژه اعضای مهدیّه‌ها لازم است علاوه بر تقویّت بنیۀ اعتقادی و تعظیم شعائر، به پیروی از سیرۀ عملی اهل‌بیت«سلام‌الله‌علیهم» و عمل به احکام و موازین اسلامی اهمیّت دهند.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در خاتمۀ بیانات خود، با ابراز نگرانی از شیوع ادّعاهای خرافی و کاذبی که امروزه در موضوع مهدویّت می‌شود و نیز رواج عرفان‌های کاذب و نوظهور، تأکید کردند: یکی از وظایف مهمّ مهدیّه‌ها، ترویج تعالیم اصیل قرآن و عترت و مقابلۀ جدّی با رشد و ترویج عرفان‌های کاذب و مدّعیان دروغین مهدویّت است.

خاطر نشان مي‌شود در اين مراسم، حضرت آيت الله يزدي، رئيس جامعۀ مدّرسين حوزۀ علميّۀ قم و رئيس هیئت امنای مهدیۀ تهران، جمعي از فضلا و روحانيّون و مدیران مهدیه‌هاي سراسر کشور حضور داشتند./پایان خبر - ۹/۶/۱۳۹۱

https://tabeshekosar.ir/vdcjfxe8zuqey.sfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما