سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : 2019
به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم له ، امروز در دیدار با اعضای جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش، با اشاره به آیات قرآن کریم، پیرامون اهمیت جلب رضایت الهی از سوی بندگان، اظهارکردند: ایمان به خدا و عمل به دستورات الهی، دو صفتی است که انسان برای جلب رضایت الهی نیازمند آن است.

ایشان افزودند: رضایت الهی سعادت انسان و جامعه را تضمین می‌کند و این فرد، هم برای خود، و هم برای جامعه خود مفید است.

ایشان ، دوری از معنویت و تقوا را بزرگترین آسیب جامعه امروز دانستند و گفتند: درد اصلی جامعه امروز وجود نداشتن روح معنوی لازم یعنی تقوا و ایمان به طور کامل در برخی افراد جامعه است.

معظم له در ادامه با ذکر این مطلب که خانواده‎های شهدا، زمینه بسیار مناسبی برای بهره‎مندی از زمینه‎های دینی دارند، اظهارکردند: فرزندان شهدا زمینه مناسبی برای تقویت روحیه اعتقادی دارند و با تقویت این باورهای اعتقادی نقش بسیار مهمی در سلامت جامعه ایفا خواهد کرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه، اظهارکردند: از افتخارات بزرگ خانواده های شهدا این است که سرپرست یا یکی از اعضای خانواده خود را در دفاع از نظام اسلامی از دست داده اند و به همین جهت برای این نظام، از هر کس دیگری دلسوزتر هستند.

ایشان گفتند: همه مسوولان باید برای تقویت روحیه خانواده های شهدا تلاش کنند و باید همانگونه که ایمان این افراد بیشتر از سایرین است عمل آنها نیز اسلامی تر و الهی تر باشد.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که پاداش خون شهدا، بسیار بیشتر از حد تصور ماست، خاطرنشان کردند: هیچکدام از ما توان تصور این حد از پاداش را برای یک انسان نداریم و در این مسیر افرادی که خود را در این مسیر قرار می دهند نیز از این اجر بهره مند می شوند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی، با ذکر این مطلب که فرزندان شهدا به دلیل دلسوزی که برای نظام و انقلاب دارند می توانند در پست های بالای مدیریتی کشور عملکرد مطلوبی داشته باشند، گفتند: خدمت رسانی این قشر به انقلاب و مردم به دلیل همین روحیه می تواند در حد بسیار بالایی باشد و باید از این ظرفیت عظیم و بسیار مناسب، استفاده کرد.

ایشان تصریح کردند: امروزه یکی از معضلات جدی کشور، بحث عفاف و حجاب است و خوشبختانه خانواده های شهدا که همیشه سعی دارند اولیاءلله را به ویژه در بحث حجاب حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند، می توانند الگوی بسیار خوبی برای مردم باشند.
https://tabeshekosar.ir/vdcd.f0x2yt0zna26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما